lördag 6 mars 2010

Trasig bil, fint väder, utslag på Wilma

Lördag morgon.
Wilmas feber var nog inte närvarande. Hon verkade pigg på morgonen.
Jag mådde sämre. Jag har småfebrat några dagar, så även denna.
Två Panodil i magen tillsammans med frukost.
Mot farmor och farfar för att hämta Ebba.
*
TUUUUT!
Bilens varningsljud hörs i bilen och färddatorn säger: STOP
*
Vi är nu 3 km från farmor och farfar.
Farfar kommer och hämtar Felix och Wilma som får komma hem och få mat och värme.
Jag och Magnus väntar på bärgningsbilen i ca 45 minuter.
Vi hade i alla fall tur med vädret!
Soligt och hygglig kyla.
*
Efter många krångliga samtal så hittas en hyrbil i Hedemora som vi får tag i.
Farfar skjutsar Magnus dit för att hämta den.
Bärgningsbilen släpper av mig så att jag kan ta mig till farmor och farfar.
Mat! Gott! Tack för maten.
*
-Wilma har utslag! säger Ebba.

Jag vet, jag såg det i morse. Några prickar på benen.
Men nu var det stora områden på händerna, magen, armarna, under armhålorna, halsen och örat.
Nu har Magnus precis kommit i hyrbilen och vi ska väl bara njuta lite tillsammans innan vi far hemåt. Där får vi kontakta sjukvården som får kolla på Wilma.

MEN!!!

Det finns de som har det värre!

Inga kommentarer: