söndag 5 september 2010

Läsning, gympa, städning ...

Det har hänt en del sedan senast, känns det som.

Jag har VAMS förra veckan (vård av mig själv). Jag gick sta och fick feber och ont i halsen. Tack och lov är febern så gott som borta nu. Orken är något låg. Men jag vet att den kommer tillbaka vilken vecka som helst.

Så vad har hänt?

Självklart får Felix fortsätta höja sin självkänsla i att läsa en bok för oss i familjen.
Tänk att få göra som andra. Att läsa själv.
Jösses vilken segerkänsla för grabben.

Gympan körde igång idag. Felix Upp och Ner-gympa som vi nu har tagit över.
Wilma visar vad man kan göra här. Några valde dock att börja med kullerbytta. Men vi ska nog komma till handstående senare för våra härliga gymnaster.

Lära sig hoppa på satsbräda är inte det lättaste. Men det tar vi och övar här. Sen får man hoppa ner från plinten.

Vissa föräldrar trodde kanske att detta var ett alternativ till barnvakt...
Men det man egentligen skulle göra här, var att kasta i ärtpåsar i tunnan.

Materialtillverkningen går på högvarv innanför väggarna. Det är fortfarande läs och skrivprocessens tips och ideer som hägrar.
Här tar vi kort till lottobilder.
Bilden på händer på ena sidan och ordbilden "händer" på den andra sidan.
Ebba är modell för lottobilderna.
Här ska vi ta vara på ögon, näsa och mun.


Till Felix absolut största nöje så har han fått hjälpa till att dammsuga.
Hos fåglarna.... (de finns fortfarande kvar)

... och i bilen.



Vilken dag det var, minns jag inte. Men här hittade jag Felix en dag.
Hur ska man tolka detta?

Kände han sig så skitig så att han tyckte att det var lika bra att placera sig i tvättkorgen, avklädd och klar vid torktumlaren...
Han har ju i alla fall fattat att det är lika bra att ställa sig på kö och vänta på sin tur. Annars kanske det aldrig blir av.
Tja, det kanske inte var så mycket. Men för en orkeslös kvinna som jag är nu, så känns det här gigantiskt mycket i min värld.

4 kommentarer:

Susanne sa...

Undrar hur jag ska få mina barn och ungdomar så där ivriga på att städa????? Han får gärna fortsätta här hemma om han vill för orkanen drog fram här i helgen!!!!! Kram

Anonym sa...

Krya på dig. Önskar vi i Möklinta =)

ylvisen sa...

Ha ha....åt det mesta :)

Kul att det går bra med läsningen, kul att du hittat energi till materialtillverkning.

Tack för gympan, det var bra!

Lena sa...

Jag blir så glad när jag läser dina blogginlägg.
Alternativ till barnvakt var bäst!