måndag 4 oktober 2010

Vecka 40

I januari i år lade jag in om semester vecka 40.

Den årliga SPA-helgen.

Jag måste säga att jag tappat räkningen i vilket år i rad som vi åker dit.

Det jag i alla fall lärt mig under alla dessa år som vi varit där, är att det tar på krafterna att vara på SPA. Det håller på från fredag kvällsmiddag - söndag lunch. Fredagen har jag tagit ledigt för att kunna umgås extra länge med min kära syster. I år är det första gången som jag dessutom tagit ledigt på måndagen efter helgen. Allt för att kunna vila upp mig.

På söndagen innan vi åker därifrån så bokas nästa SPA-helg in. Sen ligger jag på chefens kalendern när hon tar fram nästkommande års modell och bokar in vecka 40 år 2011.

********************************************

I dag kom Lina igen. Eller jag tror han heter något annat, den där chauffören som ringer på och står utanför dörren med en stor papperskasse, en liten plastkasse med kylvaror och en mindre papperskasse med frukt.

Frukten ser härlig ut där den ligger saftig och trevlig i kassen. Jag måste erkänna att jag inte är 100 på hur mycket frukt kostar. När jag handlar så stoppar jag bara ner det jag vill ha och sen betalar jag snällt vid kassan.

Så vad detta egentligen kostar vet jag inte. Men hos Lina kostar detta 109 kr.



1 kommentar:

Susanne sa...

Mmmmm den påsen med frukt skulle jag lätt kunna äta upp själv! Blev faktiskt sugen på plommon när jag såg bilden igår så det fick följa med hem till oss. Mums=)