torsdag 28 april 2011

Semester dag 3

Den tredje dagen blev min egen dag.

Jag hade kunnat lega på soffan och läst en bok. Eller legat ute och stekt det bleka fläsket i solen.

Men så blev det inte.

Jag var ute på morgonen då jag lämnade Wilma på skolan. Felix åker taxi och Ebba behöver inte ledsagning till sin skola. Det sköter hon hon själv.

Resten av dagen tittade jag ut på det fina vädret lite då och då inifrån vårt hus. Jag var inte ut mer än de cirka 2 meter det är mellan tvättstugedörren och förådsboden på baksidan.
Sen var jag inne hela dagen.

Jag rensade ut saker i Wilmas rum. Lade alla saker i kartonger i en någolunda ordning så att man kanske kan hitta sakerna om man behöver dem. Jag flyttade över Wilmas säng in i Felix rum som nu har cirka 1 x 2 meter fri yta kvar att leka på. Bokhyllan skruvades ner med hjälp av Ebba och den ligger nu ute på Blocket.se till försäljning. Skruvar och plugg är uttagna och jag har börjat karva på bården som ska bort innan det är dags att spackla. I morgon ska jag åka och beställa tapeterna och köpa färg. Sen hoppas vi att det blir klart innan midsommar .....
Vi hade nämligen sagt till Wilma att vi skulle börja med hennes rum efter mellandagarna.

.... ring ....

Ja ha, medan inlägget skrivs här på kvällen så ringer det en som nyss bokat bokhyllan. De hämtar den i morgon. Men jag tar inte bort annonsen förrän den är betald och hämtad.

Inga kommentarer: