söndag 19 februari 2012

Trevlig vår pappa!

Idag åkte vi till min pappa på en speciell dag som egentligen skulle vara en vanlig dag men som för mig och min familj är svår att se som en vanlig dag eftersom det helst hade fått vara en alldeles jättespeciell dag.

Denna dag önskades till och med med en annons i tidningen av min pappa att få vara en vanlig dag.

Det är inte lätt när man inte får säga det magiska ordet denna dag som egentligen är min pappas stora dag. Men man måste ju respektera en persons önskan.

Så vi åkte till min pappa, Magnus svärfar och våra barns morfar. Endast för att träffas och umgås. Denna vanliga dag. Tulpanerna var endast en trevlig sak som fick komma i en vas. Ingen speciell baktanke ... Pappa fick en kram och en önskan om en trevlig vår ... Ingen speciell baktanke ... Vi fikade. Utan någon speciell baktanke ...

Innan vi åkte därifrån "tappade" jag ett kuvert i pappas ena sko. Utan någon speciell baktanke ...

När vi var på väg ut i bilen kom pappa med ut med skorna på... Vi fick dock hejda honom och säga åt honom att ta av sig skorna. När han var på väg att kommentera kuvertet var det lika bra att avsluta snabbt. För det hade ju bara hamnat där utan någon speciell baktanke ...

Så den här alldeles vanliga dagen vill jag bara önska min pappa:

Trevlig vår!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer: