måndag 1 juni 2009

Ackis på fredag

I fredags kom kallelsen till Uppsala och Akademiska. Dags att få ett besked av dr E.

Det som inte var bra var att det är nu på fredag som vi hade fått tid. Magnus är inte hemma och vi skulle gärna vilja åka båda två när det gäller dessa besök. Det brukar finnas så många frågor och då kan man behöva ha två huvuden för att komma ihåg hur svaren löd.

Magnus ringde febrilt idag för att se om det gick att få en annan tid inom kort. Men det är ju lättare sagt än gjort. Den här gången var det fler läkare inblandade så därför gick det inte att ordna en ny tid hur lätt som helst. Felix har ju varit uppe på "diskussion" för hur de ska kunna fixa hans ben. Så nu på fredag får vi nog reda på det alltså.

Jag fick lite oroskänslor när jag hörde att det var fler doktorer inblandade. Ska jag alltså kunna ta till mig all information själv?
Jag ringde min syster som tack och lov är ledig och kan följa med.

Det finns ju en del minnen därifrån.









Eftersom vi ändå hade denna vecka fullspäckad så kom nästa sten:
- Wilma är blyg idag, sa en dagiskompis.
Sen berättade en fröken att Wilma har varit väldigt trött idag. Somnade ute vid lunch och även en gång vid mellanmål. Vid 16-tiden när jag kom så fick jag information om att hon satt i skuggan på baksidan. Och det gjorde hon bokstavligen.
Min Wilma är en pigg och aktiv tjej som man kan hitta var som helst utom i stilla tillstånd.
Inte nu.
Hon satt på en bänk i skuggan och stirrade framåt med tom blick. Varm.
Inte bara av solen. Hon var så där konstigt varm, endast vid tinningarna som hon brukar vara när hon har feber. Blicken sa verkligen att hon var sjuk.
Väl hemma så konstaterade jag med tempens hjälp att hon hade 39°!!!
Pussel pussel pussel.
Magnus är alltså inte hemma onsdag, torsdag och fredag.......
Men i morgon tisdag skulle han befinna sig på hemmaplan, så då får han verkligen vara hemma - med Wilma. Så tar jag onsdag och torsdag. Fredag kommer farmor Ulla och farfar Anders hit för att vara med Wilma och Ebba medan jag åker med Felix till Uppsala.
Lätt som en plätt.








1 kommentar:

Suzy71 sa...

Vill bara skicka ett stort LYCKA TILL på fredag!
Kram Sussie