onsdag 11 augusti 2010

Kalas, kompisar, ett barn hemma...

Ja, jösses vad det händer saker nu.

Ebba fyllde år. 12 år.
Vår lilla Ebba.
Eller är hon stor?
Nä, inte för oss.

Vi har firat henne och släkten har firat henne.
Här firas hon på ett speciellt sätt av sina gympakompisar:
Man blir kastad i gropen samtidigt som de med hög vacker stämma sjunger "ja må hon leva" så hela gympahallen gungar.


Nu är det så att Felix är 8 år - idag...

MEN.
Eftersom vi har två tjejer som är borta från vårt hem så vill vi vänta med att fira Felix. Så vi har faktiskt inte väckt honom i dag. Planen är på söndag när alla är hemma och kan väcka honom med sång och paket på sängen.

Men sitt barnkalas, alldeles första dessutom, har han haft.
Det var ett jättelyckat kalas i VGF-hallen. 12 barn totalt inkl alla våra barn.
Tror att vissa föräldrar var lika svettiga som barnen. Det är bra det.
Det är bara till att låta barnet i sig krypa fram och kasta sig handlöst i skumgummigropen.

Många roliga paket fick han av sina kompisar.
Här testar Felix sin present från lilla Felix. Ett basebollträ med tillhörande boll.
Det var dock svårt att få till en bra bild.
Det blev bara bilder med fart i.
Till slut fick jag säga åt honom att stå still och visa vad han hade i handen.
Jösses vilken bollkänsla han har.
Så gott som alla kast man gjorde till honom så träffade han bollen som flög åt olika håll.




I övrigt så är jag inne på min fjärde arbetsvecka efter semestern.
Min dagliga kick gör susen för koncentrationen.
Det står faktiskt att om man tar denna färggranna drink så kan man prestera på topp.
Så jag tror på det till 100%.


Nästa vecka har jag semester.
Jag ska skola in våran lilla lilla princessa som ska upp i skolan!

Nu är dagistiden slut för vår del.
Nästa gång jag ska hämta barn på dagis så kommer det att vara barnbarn...

Inga kommentarer: