söndag 28 november 2010

Helg med familjen

Även om man far omkring som en tok överallt, så är det ju faktiskt MED barnen. I alla fall i vårt fall.

Det var ju gympa på lördagen för Ebba och Wilma.
Jag är tränare för Ebba och tjejerna, men inte i Wilmas grupp (än). Jag finns i gympahallen tillsammans med dem. Våra tjejer.

När Wilmas träning var slut, så skjutsade jag hem henne. Väl hemma stod Magnus och Felix klara utomhus för att hoppa in i bilen och skjutsa mig tillbaka till gympan. Min och Ebbas kväll slutade kl 19:30. Då tillbringades de sista två timmarna på restaurang.

Magnus fixade koja med Felix och Wilma med inhandlad fika - under bordet.
Riktigt mysigt med fika i mörkret. Det behövdes en ficklampa för att man skulle hitta fikat. Sen kan man ju passa på att forska lite. Hur ser det ut om man lyser med ficklampan under brickan om saftglaset står på brickan?
Jo, så här:
Det ser ju ut som en god drink!.
Söndagen innebar mer gympa. Wilma började kl 09:30 och Felix gympa började kl 10:00.
Nu fick Wilma klara sig själv, utan någons stöd från oss i familjen. Jag och Magnus åkte och höll i Felix gympa i 1½ timme. Ebba tog en välbehövlig paus och stannade hemma. Där fixade hon fint på ovanvåningen - Tack Ebba!
Hem och äta mat. Sen for Magnus iväg till Wilmas gympa där det stod föräldraträning på schemat. Man låter föräldrarna prova samma sak som deras barn gör ...
Det är inte många föräldrar som kan gå normalt i morgon kan jag säga. Varför?
Ha ha, det kallas för träningsvärk!!!
Ebba, Felix och jag var hemma under eftermiddagen och fixade lite ute och inne.
Shit vad kallt det var!
-10 grader och snålblåst. Hutter!



När Wilma och Magnus kom hem så var kartongerna inburna.
Det var dags att julpynta!
Här får Ebba tända första ljuset i adventsljusstaken som hon gjort.

Wilma fick tända den andra ljusstakens första ljus.



Spotify fick stå för julmusiken medan det pyntades.


Ljusen är många så här dags på året.


Ikea's försäljning lär gå bra när man brassar på som vi gör.
Det pyntas och pysslas lite här och var.

Stora familjen är samlad med igloon som ljuspunkt.


Då är det inte långt kvar tills tomten kommer alltså. . .



Inga kommentarer: