söndag 21 november 2010

Helgen är slut

Ja, inte var det svårt att göra av med pengar. Det shoppades julklappar och annat smått och gott. Svinkallt ute men varmt i butikerna.

Det var kravlösa timmar vi spenderade i Örebro centrums många affärer. Vi hade en liten lista på vad barnen önskade, men inga krav på att beta av ALLT. Jätteskönt.


Efter att vi intagit vår öl och kaffe så passerade vi en butik som inte är rädda för diskriminering.

Eller hur ska man tolka detta?





Även om inte jag heter Ida Sjöstedt, så ville jag inte handla här bara för att stötta denna stackars Ida som bara får 10% rabatt i butiken.


Gu så tarvligt!


Eftersom vi inte känner Örebro eller dess utbud på bra restauranger, så fick kassörskan på HM vara vår hjälp. Sicket bra förslag vi fick! Högsta betyg på restaurang i alla dess former. Mat, service, mysighetsfaktor...



Restaurangen heter Amano



Man fick en liten aptitretare innan allt smarrigt kom in.

En tomatsoppa med rökt kött på toppen. Olika smör till det hembakta varma brödet som också kom in.


Min förrätt: Pilgrimsmusslor (läs den exakta benämningen under menyn på deras hemsida)



Magnus förrätt: Blandade toscanska charkdelikatesser



Varmrätt: Kalvinnerfilé med vitlöksdoftande potatisbakelse och olivsmörstekta kantareller.


Jag är ingen fantast av efterrätt. MEN...
Jag är inte omöjlig, så jag gick sta på denna läckerhet: Haitivanliljpanacotta med karamelliserade färska fikon och mild espressosabayone



Det här ser ju inte så läckert ut. Men den där espressosabayonen var perfekt till vanliljpanacottan




Summan av det hela:
En massa pengar har spenderats.
Barnfri tid = inte avbrutna i samtalen med varandra. Att bara vara, jag och Magnus.
Att få se varandra utanför vardagens stress och alla rutiner - det är ett måste i ett förhållande.
Så nu har vi sett varandra för i år ... eller??

1 kommentar:

ylvisen sa...

Underbart!! man brukar säga att man ser vilka som bloggar när man går på restaurang, de är dom som fotar maten och det stämmar nog ha ha... jag gör likadant! vänta till nästa helg ska du få se vad jag ätit ha ha..

Jag sprang förbi ert hus igår men tror inte ni kommit hem då! Tänkte jag skulle få vinka åt dig!