söndag 20 mars 2011

Aktiv helg - men jag vill inte vara utan det :)

I fredags hade jag kompledigt. Ledig och ledig ...
Ebba skulle till tandläkaren. Bilen skulle besiktas. Sen var det dags att förbereda inför Svenska Cupen i truppgymnastik som skulle gå sta under lördagen.

Kl 14 - prick - infann jag mig i VGF-hallen redo för att montera loss tumblinggolv (voltgolv), bära och släpa mattor. Detta skulle nämligen flyttas till Bombardier där tävlingen skulle vara.

Här bär man sektioner av tumblinggolvet. Det översta skynket är borttaget liksom de två mattor, av någon form av hårt skumgummi, som ligger ovanpå dessa stålsektioner som sitter ihopskruvade i 15 delar.
Ja, tyvärr ser det så här skitigt ut under hela golvet. Nu är det ett ypperligt tillfälle att få lite städat här ...

De två rullarna till vänster är de två mattor som legat på tumblinggolvet. Sen är det övrigt material som ska få plats på två släpkärror och en minilastbil.

Bära bära bära, konka, stöna, svetten lackade, ont i armar, tungt som f-n.
Men så här blev det till slut när det väl var klart. Fyra och en halvtimme senare ...

När gymnasterna hade haft förträning och väntade på att tävlingen skulle sätta igång, så passade våra tjejer att leka lite vid redskapen. Ebba vrider ut och in på kroppen på friståendegolvet ...
Tävligen kom igång och här har vi VGF's tjejer i fristående (dans)

Jaha, då var tävlingen slut. Då var det dags att få tillbaka grejerna igen.
Skynket ska bort...

Mattorna är ihoprullade och alla övriga mattor, klossar, trampetter m m bärs ut

Bultarna är borta och tumblingen kan bäras ut igen i sina sektioner.

När Ebba och jag kom hem så var Wilma på kalas hos en kompis.
Magnus sa att jag skulle titta på Felix som hade fått utslag på kroppen.
1177 nästa.
Medan Magnus hämtade Wilma på kalaset så satt jag i telefonkö i en halvtimme.
Felix rygg var täckt med en röd tjock matta till hud, magen var fläckig, hårbotten hade röda ilskna fläckar och ansiktet började också bli fläckigt.
Vi fick komma på en gång till jourcentralen där man, som vi misstänkte, kunde konstatera att han nog sagt tack och adjö till Heracillinet som han fått i förebyggande syfte för sitt operationssår.
Det blev kortosontabletter på plats och sedan hämta ut allergimedicin.
Inge mer Heracillin för Felix del nu alltså.
Sen tog jag och satte den lille mannen på prov genom att han fick en egen vagn så att vi kunde handla kvällsmat och lite annat.
Grejen är att han aldrig har gått i en affär helt själv någon gång. Han orkar inte det med sina ben. Men nu hade jag ingen rullstol med mig, så jag tänkte testa. Beredd på att få bära honom därifrån.
Det gick bra när han fick hänga över vagnen så här.
I övrigt var han mycket stolt över att ha fixat detta. Det blev till att bära honom och två kassar från kassan och ut till bilen sen bara. Men det är värt det =)
Kvällsmaten stannade på under 100-lappen!
Tre pizzor av den goda frysta pizzan Traditionale.

Så lördagen innebar en heldag med gympakläder.
Jag hann ju inte byta om innan vi drog till jouren med Felix.
Tyvärr blev det en tur till i dag, söndag, eftersom utslagen blossade upp igen trots en allergimedicin. Vi fick med kortison utifall det skulle sprida sig ännu mer. . . Vilket det gjorde här i kväll. Så det blev kortison här i kväll också.
Nu ska jag duscha efter den jobbigaste träningen sen urminnes tider. Sumban idag var hemsk. Inte annorlunda. Men min kropp värkte som bara den efter det 4½-timmes långa träningspasset med skrotlyftning i fredags. Aj aj aj.

Inga kommentarer: