fredag 8 juni 2012

Ebba är i tidningen!

Jag fick ett sms här i veckan från min kära syster Sussi att jag skulle ha telefonen påslagen då jag skulle få ett samtal från Västerås tidning.

Hon hade nämligen skickat in till tidningen och tipsat om att de kunde skriva om en kreativ tjej som har en jättebra blogg och att hon är duktig på ditt och datt. Vet inte ordagrant vad Sussi skrev. Men i vilket fall som helst så nappade de på det och hörde av sig till mig.

Det blev projekt "få-tag-i-Ebba-på-skolan" vilket inte var det lättaste. Jag sms:ade, mejlade på hennes skolmejl - inget svar på ett par timmar. Till slut fick jag tag på henne och hon ringde upp mig. Då var hon på väg till kyrkan tillsammans med några kompisar. De skulle lämna in intresseanmälan inför konfirmationen. Jag sa till henne att hon måste vara hemma kl 16 samma dag eftersom det kommer hem en person som ville prata med henne.

Hon lät lite skraj. Som om hon gjort något fel. Men när jag berättade att det var hennes moster som var grunden till det hela och vad det handlade om, så blev det ett jubel i luren som kunde gett vem som helst tinnitus.

När jag kom hem samma eftermiddag höll jag på att inte känna igen mig. Ebba hade städat hela nedervåningen och fixat uppe en hel del vilket var välbehövligt.

Kl 16 kom hon. Tjejen från tidningen. Hon pratade med Ebba och avslutade med att ta ett foto på henne när hon satt vid sin dator i sitt rum.

Nu har jag luskat fram artikeln på datorn och vi väntar på pappersformatet i brevlådan vilken dag som helst. Klicka på länken och bläddra dig fram till sidan 8. Där ser du vår dotter.

http://pdf.direktpress.se/flashpublisher/magazine/8061

Inga kommentarer: