tisdag 10 februari 2009

Tre saker samtidigt - man är väl kvinna

Ja visst är man kvinna och kan klara av att göra fler saker samtidigt.
Men hur länge håller man sen då?

Det beror ju på vad det handlar om från gång till gång.
Har jag tre barn som står och stampar, ropar, drar mig i armen och behöver hjälp på toa - någon ramlar ner från bordet - den tredje måste sticka iväg på gympa.....
DET pallar jag inte för så värst länge.

Men det jag gör nu:
1.bloggar på den ena datorn
2.har den andra datorn på med foton
3.ser till att fotoskrivaren fungerar som den ska på golvet

Det fungerar alldeles utmärkt.
Så nu har jag bara tre av nio kort kvar att skriva ut, och detta samtidigt som jag sitter här och skriver på bloggen.
Det är min kära syster som har fotat sina arbetskamrater för att de ska kunna sätta upp på en "närvarotavla" som de har på MAVA. Där kan man se vilka som jobbar under dygnet. Att de använder min syster som fotograf kan man förstå när man tittar på hennes bilder. Se länk här på sidan: Nattsyrran.
Så hon fotar och redigerar. Sen mejlar hon dem till mig och jag skriver ut det på vår fotoskrivare: TADA!!! Snabbt och enkelt........ att skriva ut dem alltså! Förarbetet vill nog inte min syster svara på vad hon tycker om. Det tog ganska så lång tid om man säger så. Men sen är hon ju väldigt noga med småsaker på korten också - eller vad säger du Sussi!!!!!?


Här ser ni alla apparaterna i fullt arbete, och det enda jag gör är att ha kommunikation med datorerna och skrivaren via tangentborden.
HÄPP!
Då var det klart.

Då ska vi se om jag får tummen ur vad gäller mina egna kort som jag berättat tidigare att de ligger i datorn. De ska få en plats på CD-skiva!
Det är bara det att det går så himla långt emellan gångerna som jag håller på med det här, så jag hinner glömma hur man gör från gång till gång.

Så nu ska jag sitta vid datorn och fippla lite mer - som vanligt.

2 kommentarer:

Susanne sa...

Jaha! Tycker du att jag är petig??? Kanske lite då..... Är i allafall väldigt tacksam över din hjälp att få till själva slutklämmen. Ha det!
Kram

ylvisen sa...

Du kan greja du, vilken kvinna!

Ska kika på syrrans bilder!