onsdag 14 juli 2010

Kompisar

Just nu är det kompisar till höger och vänster här i hemmet.

Så himlans roligt att våra barn har kompisar som de har kul med.
Det gör ganska ont bara att Felix inte har någon kompis här. Sms:ade en kompis, men fick inget svar. Antar att folk är bortresta vilket man får räkna med så här års.

När en del kompisar hade gått hem och kvällsmaten hade slunkit ner i kistan så tog vi barnen och Ebbas kompis till stranden, eller kusten som kompisen sa ;), på Björnön.

Idag doppade jag mig!!! Det tar som vanligt ganska lång tid innan jag kommer under med axlarna, men sen var det skönt.

På väg hem så sa Felix att han var hungrig. Jag sa att han skulle få yoghurt hemma.

När vi åkte förbi Burger King, så säger Felix:

- Shyckinbita (kycklingbitar).
- Nej Felix, de har stängt, svarade jag och ljög...
- Hätta ngyckel då! svarade Felix argt. (hämta nyckel då)

Tänk om det skulle vara så enkelt här i världen.
Är man hungrig på saker som finns innanför väggarna hos Burger King, så låser vi väl upp dörrarna och fixar maten...

Inga kommentarer: