onsdag 8 december 2010

57 minuter

Jag är inne på min tredje semesterdag denna onsdag.

Jag fick ledigt - tack och bock - så att jag kan fortsätta julstöket.

Jag håller på att bocka av julklappslistan vilket går alldeles utmärkt.
I måndags körde jag köpcentrumturerna. I går, tisdag, var det centrum innan jag skulle till sjukgymnasten och ett möte på skolan.

I dag, onsdag, ska jag... eh... eller var det tomten... ? ... slå in paketen som ligger i tomtesäcken. Jag har bara tagit mig en liten pratstund á 57 minuter med min syster i telefonen. Nu är man ju kvinna och har fixat lite samtidigt: startat tvättmaskin, vikt tvätt i torktumlaren, plockat fram julklapparna, kissat (ja, jag kan göra det samtidigt när jag pratar med min syster).

Allt är inte klart, men det ser bra ut i listan.
Jag träffade en jobbarkompis på stan i går med samma syfte. Hon hade dock tagit ledigt hela veckan för att rå om sig själv och fixa inför julen. Jag tror det ska bli lite av en tradition i framtiden. Några dagars ledigt i december ... Hm. Låter som en bra idé.

2 kommentarer:

Susanne sa...

Jasså, var det inte mer än 57 minuter??? Själv satt jag på en och samma stol hela tiden och har numera träsmak i röva så det blir nog till att lyfta på sig innan jag fastnat!! Kram

ylvisen sa...

Låter underbart!

Ah därför du inte svarar på mitt mejl ang min satio :)