söndag 17 februari 2013

Inte alltid som man tänkt och planerat

Den här helgen hade vi planer på att vi, Magnus och jag skulle kunna få umgås på tu man hand. Hade bokat bord på restaurang. Planerat sovmorgon på lördagen. Men det var vad vi trodde och hade planerat för. 

Så blev det inte. 

Hur som helst måste jag bara visa att de fina tulpanerna jag och Magnus njöt av på morgonen på alla hjärtans dag, faktiskt är riktigt fina om man går nära och tittar på dem. 


På kvällen när jag satt och väntade på att de skulle anlända hemmet efter en dag på skola och jobb, så kom de till slut, Wilma och Magnus, med en bukett till mig på alla hjärtans dag. Blommor som levde och luktade gott! 

Mitt minne räckte dock inte ända fram den dagen med tanke på att jag själv totalt hade glömt bort att jag handlat åt Magnus. Det såg jag inte förrän på kvällen när jag satt i Ebbas rum och såg det röda paketet ligga i hennes garderob. Då trillade minnet på plats att det låg två T-shirtar som inhandlats till Magnus. De fick dock vänta till dagen därpå när barnen kunde få vara vakna och ge pappa en present. Minnet är inte vad det borde vara om man säger så. 


Felix har varit tyngd av feber här några dagar. Feber och ont i halsen = minimalt matintag. Dock fanns en vilja att klippa pappas hår. Så efter en dos Ipren så var han redo att gå lös på busken på pappas huvud. Tur att jag fanns nära till hands med tanke på att orken inte räckte till hela huvudet. 


I fredags vinkade vi av Ebba som åkte på konfirmationsläger. Wilma och Felix skulle ha blivit skjutsade till farmor och farfar medan jag och Magnus skulle umgås. 

Nu blev det ändrade planer, och det betyder ju inte att det var negativt och tråkigt för det. 

Wilma och jag åkte till Erikslund och hade det mysigt tillsammans när vi lunchade med var sin bakad potatis. Innan det hade vi trängts på Usport och Picabo. Trängseln var mer när vi satt i bilen än inne på affärerna. Det är galet i trafiken på Erikslund om man säger så. Men men, det blev en stund där bara jag och Wilma kunde vara tillsammans. 


I morse var jag på jobbet kl 07:30 vilket var planerat sedan tidigare. Jag fick sällskap av en kollega, så det blir ju lite trevligare då. Vi var "klara" kl 13:30 så då tog bilen mig hem till familjen igen. Efter en stund med slutna ögon i soffan, blev det tid för lite spel med Wilma och sen legobygge med Felix. Ett bygge som han fick i julklapp. Med lite stöd så fixade han det riktigt riktigt bra! En perfekt storlek på legobygge för Felix i dagsläget. Nu är han ju inte 100% frisk än, så orken tröt lite emellanåt. Men han fixade det riktigt bra. Imponerad mamma satt bredvid och hjälpte till med det svåraste. 


Det blir en till dag i hemmet för Felix i morgon. Han får inte i sig särskilt mycket i matväg oavsett om man bjuder på kinamat, yoghurt eller glass. Efter någon tugga så är han "mätt" enligt honom. Så om han ska orka en dag i skolan där man ska vara skärpt inne och aktiv ute, så krävs det att man kan tanka honom med föda och fylla på energidepåerna hos honom. 


Inga kommentarer: