lördag 2 februari 2013

Kan själv

- Mamma hjälp! ropar Felix uppifrån hallen. 
- Vill spela Alfons och Milla datorn!

Jag gick upp och satte på datorn. Sa till Felix att klicka på "snögubben" för att logga in. Eftersom det är en antik dator så tar den en evinnerlig tid på sig att vakna till liv och kan användas. Så jag gick ner och fortsatte med det jag höll på med. När jag tänkte att datorn måste ha vaknat färdigt, så gick jag upp för att sätta på spelet. Det behövdes inte. . . 

Här orkar man inte vänta i onödan utan sätter på spelet själv tydligen. 

I går var Felix och Magnus till stan och lät Stina klippa Felix igen. En frisörska som känner Felix utan och innan som säger åt Felix att sitta still o s v. Felix är ju inte den som är den utan säger också ifrån till Stina om det är något han inte gillar. 

- AJJE!!! skriker Felix när Stina kör med den lilla trimmern i nacken. 

Den här gången hoppade Stina till. Men tar inte åt sig av den ilska som Felix visade under en mikrosekund. Tur man inte är långsint utan kan släppa tråkigheter lika snabbt som de kan komma. Ännu en sak en hel del folk skulle behöva ta lärdom av. 

Innan frissan var de och hämtade Felix nya glasögon. Sitter lite snett bara, så det får väl bli en tur till ner på stan någon dag. Det är en ny styrka i dem och det märktes på Felix som satt och vred huvudet hit och dit igår. Man såg att han kollade runt för att få till synen ordentligt. Han säger att han tycker att han ser i dem och tycker om dem. Så vi får väl se om det verkar bra. 

Inga kommentarer: