torsdag 20 maj 2010

Härliga Västerås

Väl hemma från jobbet och alla barnen var hemma, så blev det vattenspridaren direkt.

Underbart!

26 grader i skuggan. Vilken värmechock.

Tyvärr behöver man gå in och se till att det lagas mat och idag föll den lotten på mig.
Magnus jobbade över och jag var den som hämtade. Det innebär att man även står för fylla-magen-uppgiften.

När det var dags att äta så såg jag hur de mörka molnen hopade sig. Mysigt med åska. På avstånd alltså.

Men Magnus skulle cykla hem efter jobbet, och det tycker jag inte är så lämpligt om det åskar. Så jag ringer och talar om att vi bara ska äta så kommer vi och hämtar honom.

I med alla barnen i bilen och en matlåda till Magnus. Han kunde få äran att äta i bilen. Korv och pommes. Helt uppskattat av pappan i familjen.

Molnen blev inte till någon åska just över oss. Så det kändes läge att göra en liten utflykt.

Det blev glass vid hamnen.

Tänk om man kunde stanna klockan här.

Det är tur att man kan göra mer än bara ringa på telefonen. Speciellt när man glömt kameran hemma. Då rycker telefonen in och det tycker jag att den gjorde bra.

Inga kommentarer: