söndag 30 maj 2010

Mors dag, Mora Träsk m m

Vi gör inga stora ovationer av att det är mors och fars dag. Inga krav på att bli väckt med pompa och ståt. Är det så att någon av barnen vill göra något så blir det bara en bonus.

Som det här fina hjärtat jag fick från Ebba. Det har hon tovat själv till mig.
Puss på dig Ebba!
Däremot kan man ju tolka det här med mors dag hur man vill.

I dag är det mamma som får städa, laga mat, klippa gräset, tvätta.
Det är mors tur att ta hand om hemmet.
Övriga familjemedlemmar har en fri och ledig dag.

*************************************
Nu över till något helt annat.

Vad tycker ni om den här lilla söta varelsen?
Efter lite forskning så såg jag att det är en klokrypare.
En harmlös liten varelse som finns här i världen.

MEN!


Hur harmlös den än må vara så kändes den inte så söt när den kröp ur Ebbas kebab i fredags...

****************************************************
Här är det åskmys på altan.
Jag gillar när det blixtrar - på avstånd.
Så här är det en liten mysstund med blixtskådning.


********************************************************

Äntligen! Dagen kom som Felix har längtat efter.

Idolerna i Mora Träsk!




Vilken höjdpunkt.

Wilma gillade också att vara med och få se dem. Även om det ser ut som om hon har lite tråkigt i vagnen. Förklaring finns längst ner på detta inlägg.

Dock ber jag mina arbetskamrater att inte läsa det sista.
De kan dra ut datorsladden efter inlägget om Mora Träsk.




Vilken inlevelse de har när de roar barnen.






Det är ju tur att de inte skrämmer barnen med sina ansiktsuttryck i alla fall ;)


**************************************************


Då kommer det här. Det mina arbetskamrater inte bör läsa med tanke på antalet sekreterare denna vecka.
.
.
.
.
.
.
.
Wilma har feber.

Men då får man det lilla extra. Frukost framför TV'n. Härligt!







1 kommentar:

Anonym sa...

Jag såg vad det stod längst ner. Åse