måndag 3 maj 2010

Skilda sovplatser

För att få sin sömn på natten så gör man vad som behövs.

Natten till idag hade jag och Magnus skilda sovplatser. Jag i en dubbelsäng - härligt.
Magnus tog med sig täcke och kudde och la sig i soffan i vardagsrummet.

Nä. Ingen ny är sjuk. Wilma är till och med på bättringsvägen.

Det skulle vara bilen i så fall. Den är den stora boven till varför Magnus valde soffan.

Det började igår kväll. Larmet. Bilens larm.
Jag tror att det var vid 23-tiden som det startade. Magnus for snabbt ner för trappan och fick tag i bilnyckeln för att stänga av larmet som väcker hela gatan.
Väl uppe i sängen igen så tog det inte många minuter förrän det brölade ute igen.

Till slut tog han då täcke och kudde med sig så att han var något närmare den f-bannade bilen som gal som en sjuk tupp i natten.

Själv hade jag det som en drottning i den stora stora sängen. Alldelse själv.
Jag sov så gott så att jag inte hörde vare sig bilen eller Felix...

Kl 4 på morgonkvisten kommer Magnus med Felix och lägger honom hos mig - i den stora stora sängen ;).
Jag hade alltså inte hört att Felix legat och ropat på mamma och pappa. Men Magnus som låg i fosterställning i soffan en trappa ner hörde det och fick även ta det passet. Barnpasset.

Undra på att Magnus nu ligger och sover sedan en dryg timme tillbaka - på en madrass i vardagsrummet.

Själv ska jag lägga mig i mitten av dubbelsängen och njuta.

2 kommentarer:

ylvisen sa...

Gud va du är taskig, sätt ner foten Magnus :)

Susanne sa...

Hmmm... ni har inte funderat på att byta bil eller så????? Trodde först att ni skaffat skilda sovrum pga snarkningar? Hoppas att ni kryat på er nu!! Kram