onsdag 26 maj 2010

Virrpannan i farten - igen

Tisdag morgon. Som många andra mornar - stress. Allt ska med.
Först och främst barnen. Felix till taxin. Ebba till skolan, vilket hon sköter själv med viss påputtning på morgonen. Wilma till dagis.

Som vanligt är man lagom sen när det är dags att åka. Då märkte jag att jag inte hittade nycklarna. Ännu en gång.
Tankarna går runt vad jag gjorde dagen innan. Jag vet att jag hade dem eftersom jag låste upp boden ute. Letar i alla rum, i byxfickor, bänkar, tvättstuga....
Inga nycklar.

Men då är det bra att det finns kabellås till Wilmas cykel som jag kan låna. Så vi kom iväg som vanligt - ganska sent, men ändå i tid.

Puss och hej till Wilma och sen iväg på cykel till mitt jobb.
Tankarna började rulla om hur det ser ut på jobbet. Hur skulle jag lägga upp dagen?

Helt plötsligt är jag framme på jobbet. Låser cykeln....
... med fel lås! Det låset som jag behöver mina nycklar till för att öppna. De nycklar som jag inte hittade på morgonen. Kabellåset står jag och håller i handen när jag ser att cykeln står i säkert förvar i cykelstället.

Jag insåg under dagen att jag skulle behöva flexa ut lite tidigare så att jag skulle gå hem. Det var ju en del aktiviteter som vi hade på schemat efter jobbet, så jag måste vara hemma till strax efter kl 16.

Men Magnus hade en annan plan:
Han hämtade mig efter att han hade hämtat Felix och Wilma.
Ebba fick ordna sin mat själv så att hon blev mätt innan sin träning.

Väl hemma blev det till att jaga på med maten för att Wilma skulle tillbaka till dagis på kvällen - de skulle övernatta på dagis!

När jag står där vid spisen så hör jag Magnus ropa att han hade hittat mina nycklar.
*
*
*
*
*


Självklart låg de i skon jag hade dagen innan!
Nycklarna låg där tillsammans med två förbrukade batterin, 40 kr i sedlar, 19 kr i mynt, ett gem och en påsklämma.

Det var vad som fanns i mina byxfickor innan jag tog mig en stund tillsammans med Wilma på studsmattan dagen innan.

Efter att jag provat en volt så märkte jag att jag fick plocka pengar som rasat ur mina byxfickor. Därför lade jag allt jag hade i fickorna i skon för att inte tappa bort det.............

Vad har ni i era byxfickor?

1 kommentar:

ylvisen sa...

Jag har jobbnycklarna men oxå en senilkedja som gör att jag har ganska bra koll på dom.

Denna historien skulle kunnat handla om mig, känner igen det där...

kram