torsdag 3 januari 2013

Nytt nytt nytt

Nu känns det som om det är nytt överallt hos oss. Vi fullkomligt sprider pengar omkring oss. Eller ja ... vad ska man säga... En hel del nödvändiga ting har inhandlats. 

Före jul så var jag och provade ut en bettskena som kommer att hämtas och betalas nu i januari. Endast 3500 kr för att slippa huvudvärk och käkar som hoppar ur led. Ganska billig livskvalitét egentligen. 

Sen kände jag att det var läge att kolla upp mina ögon då jag inte ser det jag skriver på skärmen så bra. Inte så bra när man jobbar som läkarsekreterare och min huvudsakliga arbetsuppgift är att skriva på just datorn. Jag fick då reda på att jag har nått den gyllene åldern där det är läge att prova ut terminalglasögon vilket tack och lov betalas av landstinget (tack kära landstinget!). Jag var till optikern idag och fick höra att jag inte riktigt nått dit än. Till den gyllene åldern alltså. Men jag är på god väg mot detta, men inte i dagsläget. Hon upptäckte dock att jag har fel styrka på mina glasögon, så hon förstod att jag inte såg texten på skärmen så bra. Med andra ord så beställde jag nya glas för endast 2500 kr. 

Vår bärbara dator har börja leva sitt eget liv så vi kände att det var läge att kosta på oss en ny sådan. Känns liksom säkert att ha den när det är dags att betala räkningar. Så igår var jag, Magnus och Felix till affären och hittade en som passade oss i både pris och användning. Det blev inte någon saftig Mac om man säger så. Det är inte den prisnivån som vi känner att vi vill lägga oss på i dagsläget. Utan det blev en:

Nu har den nya datorn anlänt hemmet och jag kan härligt sitta vid den nu. 

Så varför inte fortsätta att förnya sig. Jag lade in en beställning till Ebba om en ny header här för ett tag sedan. Under julen nu så fick hon lite bilder och gjorde min nya header. Snygg va!

Annat nytt är att vi till slut bestämt oss för att inte betala för mycket till Mälarenergi för vår el. Vi halverade nästan kostnaden nu när vi band elen. 

Som grädde på moset har vi även bytt leverantör av TV-kanaler. 

Nytt, nytt, nytt, nytt ... 

Tur man har lite gammalt kvar i huset. Som oss själva alltså. 



Inga kommentarer: