tisdag 2 mars 2010

Felix! Vad har du gjort?!

Innan kvällsmaten så ville Felix ha hjälp med toalettbestyr.

När jag sätter mig på huk hos honom så möter mina ögon denna tröja:
!!! Avklippt hår!!!

- Felix, vad har du gjort?! utbrister jag samtidigt som mina ögon far upp på hans frisyr som dock ser orörd ut.
- Lippt, svarar han med ett stolt leende.
- VAD har du klippt?
- Bamse, svarar han samtidigt som han spänner armarna som Bamse gör när han är dunderladdad.

Ebba som hör detta far upp på hans rum. Sen kommer hon ner med...



- Men man får ju inte klippa Bamse, sa jag till honom.
- Nä, skrattar han förstående.
- Vad får man klippa då?
- Papper, svarar han.
Ja, nog vet han när han gjort något fel allt. Dock lite svårt att hålla sig för skratt när han stolt berättar att det är Bamse som blivit friserad.
********************************************************
I övrigt, förutom alla sjukdomar som härjar hos oss, så måste man väl få njuta av denna underbara vinter.
Det här kommer vi inte att få uppleva på många år framöver. En riktig vinter.
Vår trädgårdsspade visar lite av snödjupet på baksidan vid ett orört ställe.
En del andra ställen måste dock röras eftersom man måste lassa av snön någonstans när man skottar.
Säga vad man vill, men det är ju faktistk häftigt med dessa vallar. Tänk att Wilma kan kliva upp på vallen och vara högre än trädet som hon har till höger. Eller att ha huvudet i samma höjd som taket över vardagsrummet.
Vilken tur att vi har ett staket på 1,2 meter så att våra barn inte kan rymma....
Inte ett enda barn har jag hört klaga över snön. Det är bara vuxna som tycker att det räcker.
Kan inte vuxna också passa på att njuta lite?
Vad är alternativet för denna årstid?
Slask!
Nä, jag passar på att njuta så länge det är så här fint.
Men gissa om våren kommer att få avnjutas och vara efterlängtad i år.




1 kommentar:

Lena sa...

Vilka härliga bilder!
Var glad att Felix säger ”lippa” Linnéa hon ”pippar” fast än så länge bara i papper.
Fast Bamse blev ju ganska söt i den nya frisyren.
/Lena