tisdag 19 juli 2011

Lever på lånad tid

Vem vet vad som händer i morgon, om en vecka eller kanske bara om någon timme?
Vi kan planera saker, men det är ju inte 100% säkert att planerna blir som vi tänkt det.
Saker kan ändras. Snabbt. Utan att någon vet om det.
Eller är det någon som vet vad som kommer att hända? Något/någon som styr över vårt liv som vi inte vet om.
Vårat liv kanske redan är format i något mönster som vi inte vet om.
Om någon nu har format det åt mig så hoppas jag på att det är lika fint som naturen format detta mönster.

Det är bäst att leva här och nu. Visst kan man planera och visst SKA man planera saker i framtiden. Men man får inte glömma bort vardagens härliga stunder som man finns i. Att se sig om och se vad JAG har i mitt liv som förgyller min vardag.

Jag återkommer som jag skrivit om tidigare att man måste tvinga sig att stanna upp och se sig om. Är det så här jag vill ha det i mitt liv? Det är ju bara jag själv som kan göra något åt hur jag vill ha mitt liv. Bjuda på mig själv och ta emot kärlek från andra.

Varför dessa tankar igen då?

Jo. Min farbror har somnat in. Jag har undrat hur länge han skulle orka att leva med sin sjukdom egentligen. Hade han sådan livskraft och livsglädje att han styrde över det själv?

Nu var tiden dags för honom. Jag hoppas att han fick somna skönt. Han har det säkert lättare på "andra sidan" utan sin sjukdom.
Sov gott och hälsa farmor.

Inga kommentarer: