tisdag 27 november 2012

Det fungerade den här gången med ...

I går hade jag ju en dag på Erikslund med en julklappslista i huvudet som tyvärr inte var riktigt komplett.

Tyvärr säger jag bara för att risken är enorm att det handlas saker i onödan, eller att det blir dubbelt / för mycket av något. Vilket det också blev. Men det fixar vi till. Man vill ju liksom att det ska vara julklappar med känsla där man vet att vederbörande paketöppnare blir glad över det som poppar upp ur paketet.

Jag avslutade shoppingrundan med att besöka en butik som har lägsta-pris-garanti. Vid ett tidigare besök i den butiken skulle vi köpa en iPod till Felix vilken var dyrare än en i annan butik. Jag påtalade det, och den killen som hjälpte mig då gick in på Pricerunner och såg att det dessutom fanns ett ÄNNU billigare alternativ. Felix iPod blev några hundralappar billigare då.

Jag gjorde samma sak nu. Gick in på affären och tittade på det som ska slås in i paket till ett av våra barn. En tjej kom fram och frågade om jag ville ha hjälp vilket jag ville. Efter några bytta ord med varandra så kollade hon Pricerunner och sa att det fanns en lika dan sak som man kunde köpa billigare. Men det var en nät-butik. ......... Det blev en mycket kort paus i samtalet ....... Sen sa hon att hon ändå kunde göra samma pris på den här saken som jag ville köpa.

Tack och bock. Den blev 200 kr billigare än utgångspriset.

Nöjd åkte jag hem till resten av familjen.

Idag skulle jag också handla julklappar vilket jag i och för sig har gjort. Hemifrån.
Det var så ruskigt väder så jag bestämde mig ganska tidigt att staden får vänta på mitt besök. Det fanns saker att göra hemma också. Tvätt, tvätt, tvätt ... Räkningar - hua!

Sen blev det ett samtal med min kära syster. Vi slog rekord idag! 1 timme och 52 minuters samtal. Perfekt att ha sällskap när man fixar tvätten. Dock något spänd i nacken efter att ha pressat fast telefonluren mellan öra och axel. Nu ska jag fortsätta med tvätten.

Inga kommentarer: