lördag 5 september 2009

Gymnastik, en del av livet

I alla fall i vår familj.

Det är tisdag, onsdag och lördag som gäller.
Ebba tisdagar med redskap, onsdagar med fristående och lördagar med redskap.
Wilma har just flyttat in med sin grupp i VGF-hallen, även hon på lördagar.

Så lördagar mellan 08:30 - 12:00 befinner sig jag, Wilma och Ebba bland redskap och skumgummibitar.

Jag önskar att det inte bara satt i huvudet på mig när det gäller att göra volter. Det sitter liksom kvar i hjärnan hur det känns att göra volterna som Ebba gör. Men när man väl försöker sig på något som var så lätt för 20 år sedan, så inser man att kroppen inte var som den var förr. Synd.

Nu har ju Ebba dessutom gått om mig i svårighetgrad. Det hon gör i dag kunde inte jag göra när jag var som bäst i tonåren. Det är så härligt att se henne och de andra göra svåra saker på gympan, ivirgt tjatande och peppande från oss ledare.

I bland önskar jag att jag vore 20 år yngre, så att jag kunde få vara med igen...

Ska se om jag här kan få in när tjejerna var med i Gävleorgsjakten i våras. Här är hopp som de vann i.

Inga kommentarer: