måndag 11 maj 2009

F'låt att jag glömde bort dig Magnus!

Som alla andra jättetidiga mornar, så masar jag mig upp efter att jag snoozat klockan ett par gånger. Morgonen är inte min starka tid på dygnet (undrar när det tiden är för den delen...).

Ner och fixa till sig, in i köket och konstatera att jag kommit upp senare är jag borde - igen. Rutinerna är så jättelika varje morgon. Jag kan nästan se spåren i golvet efter morgonens gilla gång.

Efter att rutinerna är avklarade och jag är klar för avfärd till arbetet, så vinkas det och pussas och vi ses i kväll. I bland är man så trött så man undrar om man kopplade in autopiloten i bilen eftersom jag inte minns alla korsningar som jag kört för att komma till jobbet. Är man lite farlig i trafiken ibland eller?

Jag anländer till slut parkeringen och kan även här ta samma plats som jag brukar. Lutar mig fram för att fylla i parkeringskortet med dagens datum som är den..................

J-vlar!!!!!!

Fram med mobilen och ringer hem. Ebba svarar.

- Det är idag pappa fyller, sa jag till henne.

- Grattis pappa! skriker Ebba varpå jag hör en glad Magnus ropa TACK!

Jag kom inte ens ihåg att gratta min Magnus på sin födelsedag. Skäms på mig!

Så därför tänkte jag när jag kom hem att jag skulle slå på stort i middagsväg. Pigg som jag var (inbillning!) så skulle grytorna puttra (önskedröm).

Nu satt vi och väntade på att födelsedagsbarnet skulle anlända den utomordentligt utsökta kvällsvarden hemma med familjen.

Trum trum trum...... Var är pappa? undrade barnen.....

Till slut, när barnen hade ätit färdigt, så öppnar födelsedagsbarnet dörren. Han hade bara tagit igen lite tid - dagen till ära.

Men han kunde ju sätta sig till dukat bord och sätta gaffeln i denna festmåltid:

Falukorv i figurform med potatismos. Klicken över "i'et" är ju lingonsylten. Ni ser väl stjärnan, flygplanet, hjärtat och bilen?



GRATTIS ÄLSKLING!

3 kommentarer:

Susanne sa...

Inte var dag man blir bjuden på korvbilar och korvhjärtan!! Grattis hälsar vi från Gotö! Vi kommer över någon kväll... See You!
Kram

ylvisen sa...

Va faaaan, nu blev jag ju hungrig! Du kom ju iaf ihåg honom igår så det var väl inte sår farligt...hade ju kunnat vara värre! :)

Birger undrade häromdagen om det var jag som inspirerat dig till att bli läkarsekretere, tänkte ta på mig äran men struntade i det. Han förstod nog att det var den feta lönen som drog.....

kram och god natt, imorgon ska jag jobba!

Marika sa...

Va tusan, jag glömde bort när äldsta sonen fyllde. Kom på det som tur var men då hade vi missat den obligatoriska frukosten på sängen.
Fick improvisera och låtsas som att det var meningen och göra extra fina mackor,vid köksbordet!