söndag 24 maj 2009

Samvetet gnager

Uj uj uj vad länge sedan jag skrev här nu.

Det är så tråkigt när det går så många dagar mellan inläggen. Folk och fä tröttnar lätt på att besöka ens blogg.

Dessutom har man ju haft en enorm helg nu. Fyra dagars ledighet.
I fredags tog jag ut komp och flex - även om det finns jättemycket att göra på jobbet.
Men med tanke på att jag låg 18 timmar plus på flexen och hade 6 timmars komp, så innebär ju det att jag jobbat "gratis" dessa timmar. Jag är ju inte ens anställd på heltid. Så nog borde jag ju kunna få unna mig att vara hemma sådan tid jag egentligen inte skulle ha jobbat!?

Vad har då hänt?

Öh..... nu fick jag fingerhäfta...... ja, var sjutton tog helgen vägen?

JO!

Torsdag:
Kalas hos kusin Malin. Mina barns kusin alltså! Trevligt trevligt.

Fredag:
Jag var till arbetsterapeuten med mitt skadade finger som lär bli en följetång. Hämtade tapetprover till Felix rum. Han har fått frågan MÅNGA gånger utifall han kanske sagt fel eller ångrat sig i sitt färgval. På frågan om vilken färg han vill ha på väggen har vi bara fått ett svar:
- Röd vägg!

Phu....

Men varför skulle inte han kunna få välja sin älsklingsfärg på väggen?
Vi förstör ju inte ett helt hus när vi nu för första gången kommer att prova på att tapetsera själva - tror vi.....
Så vi har sett ut en röd tapet som han ska få som fondvägg. Halva vägen var, eller?

Lördag:
Gympa för Ebba och mig - mest för Ebba. Hon gjorde dubbel frivolt ner i gropen!!!
DUKTIGT EBBA!!! Efter gympan följde Amanda och Tove med hem och lekte till kl 16 då det blev byte i gästlistan. Min kära systeryster Sussi med Per kom på grillning och provning av vin. Kvällen blev sen för alla parter - inkl. barnen.

så.....

Söndag:
En butter dag. Alla var trötta och lagom irriterade. Det behövdes inte mycket för att det skulle bli konflikter hos alla parter. Men det är då det behövs en tanke på att det finns bättre och roligare dagar här i livet. Vi vet att de kommer en annan dag bara. Så vi uthärdade söndagen ganska hyggligt tycker jag.

DÄRFÖR...

...tänkte jag att jag skulle blogga några korta rader om att jag är för trött för att blogga i kväll....

Ja, redan där sket det sig totalt. Har suttit här en stund nu.
Men sådant där roligt som bilder får vänta till ett annat inlägg. För DET tänker jag inte ta mig tid till nu. Jag var ju faktiskt trött och butter.

Go natt gott folk och hoppas på en glad fortsättning.

2 kommentarer:

Susanne sa...

Tack för en trevlig helg!!!!! En ny arbetsvecka börjar snart så det börjar bli tröttsamt även för mig att sitta här... Jodå, faktiskt. Men det har nog blivit ett par timmars närvaro framför datorn så det får räcka.
Kram

Marika sa...

Låter som en trevlig helg!
Det är svårt att hinna med bloggandet nu, det är så fint väder och då vill man ju inte sitta vid datorn.