måndag 21 december 2009

-18° C !!!

Åh fy tusan vad kallt det var här ikväll!

Jag och Magnus fick hjälp med barnpassning efter att Magnus slutat jobba. Vi gjorde stan och såg till att avsluta julklappshandeln. Eftersom man ska gå i affärer så klädde jag mig inte så varmt. Shit vad kallt det var mellan bilen och affärerna i höstkläder!

Sen for vi ut till ICA Maxi och handlade julmaten. Alldeles perfekt tid. Efter kl 20. Det var som en vanlig lördag. Lagom mycket folk. Ingen direkt hets och trängsel med stångande människor som ska åt den perfekta julskinkan i just sin bestämda vikt.

Sen kom det. Köldsmällen.

Det gjorde ont i kinderna på väg till bilen. Iklädd min höstjacka (ja, jag är ett riktigt dumhuvud ibland!). Det var då vi konstaterade att det var -18°.

Men när vi kom hem så hade Ebba, farmor och farfar ordnat med glögg som värmde så gott. Även varma mackor fanns att förgylla magsäcken med. Mums!

Nu ska jag natta mig själv. I morgon väntar en stund på stan då Ebba och Wilma ska klippa sig.

3 kommentarer:

Lena sa...

Vad roligt att du skrev hos mig nu för jag visade Ulf för ca 15 minuter sedan när Felix hoppade ner i skumgummit.
Ulf kommentar var "vad duktig han är på att prata".

Linnéa kan klippa med vanlig sax (eller pippa som hon säger).
Linnéa älskar att klippa och är super koncentrerad och klipper allt i mini, mini bitar som hon sedan delar ut.
Linnéa använder vänster hand mest men ibland använder hon också höger.

/Lena

ylvisen sa...

Brrrrrrrrrr,skönt att få allt fixat, guld med barnvakt. Jag förstår att det blev kallt....

kram

Malin sa...

Fy va kallt. Men man blir jäkligt irriterad av att vara svettig också så det var kanske smart. Önskar er en riktigt GOD JUL! Kram Malin