onsdag 3 februari 2010

Första maten av Lina

Magnus har vabbat idag. Wilma har ju haft feber, troligen efter sprutan hon fick i måndags. I går var farmor och farfar här och idag vabbade alltså Magnus.

Detta innebar att Magnus fick välja på Linas meny vad som skulle tillagas idag.

Det blev Wallenbergarna med ärtor och rårörda lingon.
Smaken var helt ok tycker jag. Lite mer salt behövdes utöver det som stod i receptet.

Sen är det ju så att jag äter inte bara med smaklökarna. Jag vill att maten ska SE aptitlig ut också. Där föll detta några pinnar ner i betyget. Men biffarna är ju bara ugnstillverkade och fick aldrig den där bruna fina ytan. Synd. Jag fick en liten sådan där hemsk Landstings-vibb när jag såg maten. Men som sagt så var smaken bra.

Kommer detta att göras igen?
Ja, men då kommer Wallenbergarna att stekas. Åtminstone så att de får färg. Lite stekt lök skulle också sitta fint till.

Tack för maten Magnus (och Lina)

2 kommentarer:

Susanne sa...

Hmmm, fick också lite associationer till landstingets kokta köttbullar, frikadeller..... Men som du skriver att med lite färg på så ser det riktigt gott ut!

ylvisen sa...

Jag håller fullständigt med! Ytan var lite tråkig! Men smaken helt ok. Jag använde en hel kruka med persilja och extra salt och grillkrydda. Lingen blev förvånandsvärt goda tyckte jag. Om jag gör det igen kommer jag oxå att steka biffarna och hälla vattnet på slutet i stekpannan för att få lite sky. Jag hade även grädde i smeten då jag hade en skätt hemma.