lördag 6 februari 2010

Mer av Lina

Efter gympan hade Magnus fixat en måltid från Linas matkasse.

Kyckling med Mango chutney, matvete, physalissallad och matyoughurt.
I min mun var det den godaste rätten hittills om man tänker på vad vi ätit.

Ebba har Wallenbergarna som favorit.
Wilma har soppan som favorit.
Magnus har också soppan som favorit.
Felix har ätit mest av kycklingen som vi hade idag.

Grejen är att inget av barnen klagar över maten, även om de inte tycker om det. Man äter sig mätt på ett eller annat sätt ändå. Det har inte varit en enda dag som de kommit till matbordet och sagt:

- Jag vill inte ha! Jag tycker inte om!

Nu accepterar de det som finns på bordet. Man smakar på allt och konstaterar om man gillar det eller inte. Inget gnäll. Det är mest spännande att se vad Lina har fixat åt oss.

Hoppas bara att det håller i sig i de andra kassarna som vi kommer att köpa.
Nästa vecka blir det ju vår egen enorma fantasi som får flöda igen. Ska bli intressant och se om man får höra det där tråkiga då...

2 kommentarer:

ylvisen sa...

Hej!

Jag tycker ju att denna kasse har varit en av de sämre så nästa blir nog bättre, tror du kan logga in på linas sida och kika på menyn redan nu (andra städer får ju den maten vi får nästa gång nästa vecka....).

Sussie sa...

Ska bli spännande att se vad som händer här hemma när första leverans kommer. Skulle vara så in i norden skönt att slippa allt gnäll och slippa stå vid spisen med så många karotter och kastruller att plattorna inte räcker till. Vet att jag har curlat lite där men hellre så än att de springer och äter mackor hela kvällen sen! Men nu ska jag vara stenhård!!