tisdag 27 juli 2010

Du är perfekt!

Våra tjejer är experter på att ha massor att berätta just när det är dags att borsta deras tänder. Nu borstar ju Ebba tänderna själv. Men när hon var i åldern då vi hjälpte henne, så försökte hon sammanfatta dagen med tandborsten i munnen och en förälder i andra änden av tandborsten.

Wilma är precis lika dan.

Ok, munnen kan gå i ett även när man inte borstar tänderna, men det märks extra då det är dags för den kvällsaktiviteten - tandborstningen.

Här om kvällen så föregick jag henne, Wilma, med att säga att hon skulle vara tyst tills jag hade borstat tänderna färdigt.

Men hon är ju inte dum inte!

Det gick att kommunicera med mig ändå.

Med tecken!

Hon tecknade:
"Mamma, du är snäll. Du är perfekt."


Gissa om jag känner att jag lyckas som mamma när jag får sådana spontana kommentarer.
Det var nästan så att jag tyckte att hon behövde lite extra lång tandborstning ...

1 kommentar:

ylvisen sa...

Men bönan då, så gulligt! :)