torsdag 29 juli 2010

ZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Härre gu så trött jag kan vara.

Jag har jobbat i två veckor och är helt slut i huvudet.
Kroppen är matt efter en dags arbete.

I går när jag kom hem så var huset tomt. Jag hörde att resten av familjen hade varit i Sala på utflykt och var på väg hem. De tänkte ta vägen förbi Mc Donalds innan de landade i hemmet.

Det gör inget...

Jag var helt plötsligt lite själv hemma.

Jag satte mig på altan, men det blev lite varmt.
Så jag tog med mig min telefon och satte mig i hängstolen under äppelträdet. Satte i hörlurarna och startade en film som jag laddat ner och inte hunnit titta på.

Där satt jag med den lilla apparaten och tittade på film medan jag väntade på att resten av familjen skulle anlända med kvällsmat i papperspåse - hamburgare och pommes frites.

Snacka om att det är kontraster om man jämför med för ca 30 år sedan.

Men gissa om jag njöt.

Sen kommer barnen rusande runt hörnet och ropar

-MAMMA!

Just nu känner jag mig som en livsnjutare som lever här och nu.

Inga kommentarer: