torsdag 9 september 2010

Lina KAN vänta

I kväll började Wilmas simskola. Jag hade gjort bedömningen att jag skulle kunna fixa tre barn själv i badhuset. Jag hade ju bil. Inte allt för stressigt. Väskan var packad. Ebba fixade lite fika medan jag hämtade Felix och Wilma på skolan.

Ja, precis så bra som det kan tänkas vara när man måste klona sig.

När jag stod på skolan så ringer Magnus och talar om att hans kurs har slutat och vill följa med till badet. Trevligt trevligt. HELA familjen tillsammans. Inte så vanligt i nuläget.

Väl på badet så går grabbarna in till sig och tjejerna in till sig.

Här konstateras att det hänglås jag hade med mig inte passade i skåpen som fanns på badhuset!
Tja, det var bara till att plocka ur skåpet och trycka ner våra kläder (tre personer) i två väskor för att ta med dem in på badet.

Det var som om någon "ovan där" såg in i framtiden att jag skulle få ett helvete om jag varit där med tre barn själv utan skåp...

Att bära packningen och Felix som brukar behöva bäras emellanåt. Det hade inte varit roligt att heta Carina då. Ännu mindre roligt hade barnen haft med mig som mammaåskmoln.

Men nu var Magnus och Felix inne i sitt omklädningsrum och allt löste sig hur bra som helst.
Det blev bad för hela familjen.
Det är här Lina kommer in i tankarna.

Oavsett hur smaskigt det än hade varit med en måltid från Linas kasse, så fanns inte tid och ork till att fixa mat denna kväll. Lina får alltså vänta med att bli tillagad. Så det fick bli:
Tack Mc för maten.
Nu är det tyst på ovanvåningen och jag tänker ta mig upp till denna tystnad och njuta själv. Sova alltså. Förhoppningsvis komma i säng i tid.
I morgon är det fredag - igen - och nya utmaningar väntar för oss alla.

1 kommentar:

ylvisen sa...

Låter härligt! Ja den där lina kan vänta, hon var ändå inte så bra denna vecka som hon brukar. Micke höll på att dö av häromdagen... såg ut som han åt skit :) (lammkorven)

kram