söndag 19 september 2010

Utvilad efter helgen?

Många känner att det är så skön när helgen kommer, för då får man vila upp sig efter fem dagars arbete.

Jag tycker också om helgen. Men att vila upp sig - tja, det får jag göra i nästa liv som ligger en tid framöver.

Lördagen tillbringades ju som vanligt i gymnastikhallen kl 8.30 - 12.00 med Wilma och Ebba. Sen blev det frisering av pappa Magnus. Det var med glädje som Felix fick hjälpa till. Magnus lever än... Inga större skador blev det heller. Inte ens en rispa. Han blev så fin så fin. Precis vad som behövdes innan vi for till kusin Patriks födelsedagsfest.

Den här vecka har man jobbat med bokstaven O i skolan. Det märks på Felix, för så fort han ser den bokstaven så säger han just "O".

Vi satte på det för Felix tidigare ointressanta programmet Fem myror... , men valde nu genast och bara just bokstaven "O".

Han satt som ett ljus och hängde med i programmet. Härmade ljuden när det bokstaverades namn.










Vi ska fortsätta med det här nu när skolan börjar jobba med bokstäver. Vi hoppas bara att det håller i sig och att man ser att det finns en röd tråd i arbetet.
Kanske lite knäpp, men jag satt bredvid Felix när vi kollade på Magnus och Brasse, och fotade TV'n. Sen gör jag ett arbetsmaterial med respektive bokstav. Då kan han få jobba med det han har tittat på och få ta tid på sig att lära sig ordbilderna. Får väl se om jag är inne på rätt spår. Men jag tror på det här.
Gudarna ska veta att det inte bara är arbete här hemma. Det finns en del nöjen också:

Avslutningen på helgen var ju Felix gympa på söndag förmiddag.
Utvilad?
Inte direkt, men rackarns vad kul man har här i livet.

1 kommentar:

Susanne sa...

Ni verkar ha OOOOOOrkat en hel del! Själv somnade jag efter röstningen i skolan och sov till halv 7... alltså, sov ca 4 timmar på em. Trött??? Nädå, inte alls!!!! Kram