måndag 11 oktober 2010

Själen är laddad

Kan man säga att man känner sig nöjd med denna ledighet? Att inte känna att det skulle ha varit längre?

Jag är nöjd. Det räcker med fredag - söndag när det gäller att vara borta på SPA och ladda batterierna.
Min kära syster Sussi kom och hämtade mig på fredag förmiddag. Det var lagom tid att åka och inmundiga lunch, så vi tog oss till en helt underbar bar/restaurang som heter Mangia Mi. Tänk att man kan trolla en sallad till att bli så fantastiskt god som de kan göra. Deras dressing är pricken över "i".
Ska även gå dit och prova deras berömda smörgåsar inom kort.

Sen bar det iväg mot vår shopping i Katrineholm för att sedan landa på slutdestination: Sandvik SPA.


Som de andra fem gångerna så blir man mött redan på parkeringen och välkomnad till denna underbara anläggning i skogen.



En blick från rumsfönstret:



Vi var ute i god tid och kunde ta en promenad ner till sjön.




Sen kom den härliga återträffen med de andra tjejerna (tjejer mellan ca 30 och 75).


Välkomstdrink och tjatter.


Förrätt:
Sallad Nicoise med tonfisk, bönor och oliver.



Varmrätt:

Chorizofylld fläskytterfilé med tomatsås och potatisterrine.



Efterrätt:
Chokladmoussetårta med apelsinsorbet.



Kaffet serverades i en annan byggnad där man även kan beställa andra olika drycker. Då pratar jag inte om avkok och sådant. Hit har man kommit för att njuta och rå om själen. Inte RENA kroppen med avkok och sådant.


Lördag frukost:



Efter frukost är det Good Morning-class = väcka kroppen med enkla rörelser och avslappningar i denna gympahall.


Vi velade lite om vi skulle pressa in oss i en vilostol på en gång efter morgonpasset. Men vi bestämde oss för att ta oss ut i skogen.

Det blev ett varv i spåret med stavar. Ett varv utan stavar och fota frågorna:



Sen bar det iväg bland mossa och sten för att plocka svamp. Det slutade med att vi stressade med plockningen för att hinna till lunchen. Vi fick lov att strunta i jättemycket svamp för att hinna tillbaka.
Väl tillbaka så fanns det många stora ögon i vår välfyllda kasse. Ryktet gick att det var två stycken som hade hittat jättemycket svamp.

Sen var det lunch i alla fall.

Förrätt:

Svamp- och ädelostpaj med portvinspäron:


Lunch:
Vinångad Tilapia med bladspenat och dillaioli:




Sen kaffe och kaka på maten.

Vi insåg ganska snabbt vilket smart drag vi gjorde när vi plockade svampen och visade upp den.



Vi blev nämligen ensamma i badet efter maten =)

Det var bara Sussi och jag, och två tjejer till i vårt sällskap.


Det är Sussi som syns längst bort i hörnet:


Färskt gott vatten finns att ta i det här varma rummet.


Eller så köper man sig något annat i baren...


En stunds sömn i det här rummet och eftermiddagen sprang förbi.

Dags för förfest hos grannen.

Jag fotar mig själv i spegeln i kvällens outfit.


Sist till festen var ... vi.




Det var uppdukat och klart när vi kom.



Som sagt var så är det inte något reningsverk vi har kommit till med en massa buljong och avkok.

Nä man väljer själv vad man vill dricka.



Lördag middag.

Förrätt:

Rödbetssoppa med kräftor och chevré.



Varmrätt:

Ingefärsglacerad majskyckling med svamp, pumpa och potatispavé.


Efterrätt:

Äppeltarte med romrussinglass.



Som vanligt så tar man kaffet i den andra lokalen där man umgås och har det trevligt.

Sen var det bara söndagen kvar.

Man äter alltså alla måltider utom lördag middag, i vilken klädsel som man vill. Även i morgonrocken.



Jag fick min massage på söndagen innan lunch, så jag luktade kamfer vid lunchen.

Här är utsikten när vi mumsar i oss maten:


Matsalen:



Hembakat bröd vid alla rätter.



Söndag lunch:

Wallenbergare med potatispuré och lingon.



Efterrätt:

Passionsfruktspannacotta med mandelbiscotti


Inte undra på att man måste vila upp sig efter en sådan här helg!


3 kommentarer:

Kerstin sa...

Hejsan!
Jag följer din systers blogg och ville titta in här för att se godsakerna ni fick under er sköna helg.
Ser otroligt gott ut. Man blir inte lite sugen. :)
Ha det gott.

Hero sa...

Hej!
Jag blev också nyfiken på maten...och inte blev jag besviken! Det riktigt vattnas i munnen. Allt ser underbart gott ut. verkar ha varit en härlig helg.

ylvisen sa...

Jävlar va mycket gott!! Ser underbart ut!

Shit va ebba va dukig oxå!

kram