tisdag 19 oktober 2010

Sjuk?! Vänta ska vi se när jag har en ledig tid...

Nä vem 17 har tid att vara sjuk ibland?

Jag kände att det var något lurt på gång i går. Ont i halsen och konstig i kroppen. Kvällen skakades fram i frossans tecken.

Nä, inte nu tack. En annan dag kanske.
Hallå?!
Kroppen vägrar att lyssna på mig.

Till på köpet för att jävlas lite till, så märkte jag att det var lite väl mycket vatten där jag stod i duschen på kvällen. . . = stopp i något rör. Orkade inte kolla upp det. Magnus kollade lite. Men vi tyckte att det kunde vänta till nästa dag.

Det enda jag kan känna att det var lägligt om man nu ska vara sjuk, så är det faktiskt hyggligt på jobbet. Men det blir ju så tokigt då. Varför kan man då inte vara på jobbet och ha det hyggligt? Nä, då går man sta och får feber och sparar en del jobb... = mer jobb när man kommer tillbaka.

Nu hade jag saker som jag kände att jag behövde göra på morgonen. Så det var Ipren i kroppen och sen iväg i alla fall.

När jag väl kom hem satte jag igång en tvättmaskin för att se om det svämmade över någonstans. Eh... jag somnade i soffan och hade inte märkt ev översvämning.
Men det svämmade inte över. Kanske var något fel i gatan som var fixat. Skönt. Inga tecken på rörfel hos oss.

När Ebba kom hem och jag hade börjat med kvällsmaten, så tog hon sig ett värmande bad. Sen hör jag hur det kluckar i alla avlopp på nederbotten. Vattennivån ökar och det svämmar över i tvättstuga och dusch. Jag ropar upp till Ebba och frågar om hon häller ut badvatten. Ja ja mensan. Ropar ännu en gång att det svämmar över här nere och att hon ska stoppa i proppen.

- Är det rosa? ropar en glad Ebba.

Tyvärr kan jag inte glädjas med hennes färg på vattnet eftersom jag dessutom står och förbereder kvällsmaten samtidigt som jag ser att jag borde vara på skolan och hämta Felix och Wilma.

Snabbt iväg till skolan samtidigt som jag ringer Magnus som får ringa Mälarenergi som får komma och kolla upp stoppet i avloppet. Magnus ringer upp lite senare och säger att de är på väg och att jag borde vara hemma när de kommer. OK. Ännu mer fart i häcken. Febern börjar nu stiga igen. Huvudet dunkar. Wilma springer och jag konkar på Felix till bilen.

Vi hann hem före Mälarenergi.

Grytan på spisen puttrar så duktigt. Ipren i kroppen. Jag fortsätter med matlagningen. Mälarenergi kommer. Grytan får puttra lite själv - igen. De får ringa ut Ragnsells för att spola i rören. In och fortsätta med grytan. Påminner Ebba att hon ska vara gymnastikklädd och klar. Fram med maten på bordet. Svetten rinner. Febern sjunker. Svårt att hålla humöret uppe.

Till slut sitter vi vid matbordet. Ebba får i sig mat innan hon blir upphämtad av en gympakompis. Ragnsells kommer.Jag går ut och säger hej då till Ebba och hej till Ragnsells. In och fortsätter äta. Magnus går ut och tar över snacket med spolargubbarna. De löste proppen - tack för det! Avslutar matintaget. In på toa och gör en 3 minuters avsköljning av febersvett under armarna. Säger hej då till familjen och går på möte på skolan - föräldrarådsmöte.


Nä. Tyvärr. Jag hade inte tid att vara sjuk i dag. Får återkomma en annan dag.

2 kommentarer:

ettnyttliv sa...

oj, vilken dag! Puh! Att du orkade! Hoppas du mår bättre idag!
kram anna, mamma till max

Pärnilla sa...

Usch, jag lider med dig. Hoppas att du mår bättre nu. Kram Pärnilla