torsdag 17 februari 2011

Margit kom iväg och är tillbaka i Sverige

Jag fick höra att Margit Rapp kom iväg till Lettland. Sen såg jag på Facebook - ja, jag är där med ... - att hon har kommit tillbaka.

Tidigare fick jag höra att det kanske skulle vara hennes sista resa. Hon är ju dock över 80 år ... Jag hann tyvärr inte åka upp med saker som jag kunde skänka. Men jag satt i alla fall över lite pengar till henne.

Jag frågade henne hur det hade gått och om det var den sista resan. Men jag fick svar att hon inte ger upp så lätt =). De hade varit till ett för henne nytt barnhem där det minsta barnet var 2 år ... =´(
Sen hade de varit vid sjukhus, pensionärshem, barnhem,skolor och distribution för 420 familjer.

Jag klickade mig vidare via hennes sida på Facebook och hamnade hos en kille som var med till Lettland. Han hade massor med bilder som visade missären de bor i och hur de dukar upp möbler och kläder i stora lokaler. Synen när de första människorna kliver in i lokalen för att välja möbler, prylar och kläder. . . För att inte tala om när julklapparna lades fram framför barnen som även fick godispåsar ...

Jag har skickat ett meddelande och frågat killen med korten om jag får lägga ut några kort här på bloggen. Så vi får se om det kan dyka upp några bilder.

Inga kommentarer: