onsdag 30 november 2011

Gympa och lite till

Helgens gymnastikläger var mycket lyckat. Tänk att lilla Katrineholm kan få en sådan fin gympahall. Vi har ju också en gympahall, men inte i det närmaste lika bra redskap som de har. Sen har ju vi andra fördelar i vår hall. Men det skulle inte skada om man kunde få lite bidrag så att man kunde piffa upp hallen med lite nya moderna redskap.

Ebba tog en massa bilder och filmer som hon satte ihop till en YouTube-film. Kolla här:



I dag var det min tredje semesterdag som jag planerat sedan ett tag tillbaka. Jag ville beta av en del julklappar vilket jag klarat av väldigt bra måste jag säga. Två hela dagar på stan och idag blev det Hälla. Jag kan knappast säga att jag kommer utvilad till jobbet i morgon. Men det var ju inte planerat som tre dagar på soffan heller. Det var så skönt att gå omkring så här på vardagarna och titta i lugnt tempo. Lite folk och inga köer. Det här kommer att upprepas nästa år. Säkert året därpå också. Nu är det bara en del kvar som är ganska enkla att ordna.

Kvällen måste bli kort så att man kommer utvilad till arbetet. Jag har nämligen hört att det har varit manfall när jag väl planerat in min ledighet. Så det är ju inte så att man kan göra sina "sidouppgifter" i morgon ... heller. Å andra sidan handlar ju allt om att prioritera rätt.

Summan är i alla fall att det har varit aktivt men skönt att vara ledig - från jobbet.

Inga kommentarer: