söndag 1 januari 2012

När hände detta sist?

Konstig känsla det här. Klockan visade på cirka 19. Jag och Magnus har värmt kvällsmaten i mikron: gårdagens potatisgratäng och sallad med extra mozarellaost. Till detta delade vi på en öl (3,5%). Inte nog med det! Vi placerade oss i soffan i vardagsrummet framför min julklapp: filmen Hur många lingon finns det i världen?

Vadan detta?

Jo, vi har idag skjutsat upp våra tre underbara barn till deras farmor och farfar. Där ska de vara denna vecka för att på fredag få återses tillsammans igen med hela familjen.

Magnus och jag jobbar denna vecka och det lutar åt att jag även kommer att jobba längre på kvällen, en eller två kvällar. Får se hur mycket tid det behövs. Det hade nämligen smugit sig in en liten extramottagning i mitt skrivområde som jag ska skriva. Så det passar ju bra att göra det när barnen inte är hemma.

Det känns lite snopet att vara bara två vuxna här i vårt hus när det vanliga är att vi har tre personer extra i hemmet som sysselsätter oss. Blir liksom lite handlingsförlamad. Men man måste få ladda batterierna och även få längta lite här i livet också. Nyttigt för alla.

Dags för att göra sig i ordning för kvällen.

Published with Blogger-droid v2.0.2

Inga kommentarer: