fredag 8 juni 2012

Malins stora dag

Den här dagen är den största dagen hos en i ens ungdomsliv för många. Så kände jag när jag tog studenten i alla fall. Så kände Malin också.

Det var underbart att se när hon sprang ut med sina klasskompisar och sken i kapp med solen som fanns på plats och förgyllde min systerdotters dag. Det gick inte att hålla tillbaka tårarna och det ville jag inte heller. Det är bara så härligt att låta alla känslor svämma över en sådan här alldeles speciell dag. Malins dag.

Efter mycket kramkalas med släkt och vänner på skolgården var det dags för avfärd med det pyntade traktorflaket. Men först måste man hitta flaket ...

Som ni ser så var vädergudarna med oss idag. En underbart härlig försommardag med lagom värme. Dock så varmt att det behövdes lite svalkande läsk med på flaket.

Syster Sussi hade beställt tårtor hos en person som har det som hobby (efter sitt ordinarie heltidsjobb). Det har tidigare varit dottern i familjen som gjort tårtorna som de beställt, men nu var det mamman i familjen som gjort dessa konstverk.





Ser ni likheten mellan tårtan med barbiedockan och Malin?

Nu hoppas jag bara på att det fortsätter att vara kul för systerdotter Malin här i kväll. Det är ju inte lika varmt nu, så de borde ju inte behöva dricka så mycket nu på kvällen .......

Själva har vi njutit av maten som serverades hemma hos Malin. En liten bit tårta lyckades också slinka ner. Tack Sussi och Per för maten och tårtorna! Det var jättegott.


Published with Blogger-droid v2.0.4

1 kommentar:

Anonym sa...

Tusen tack för att ni kom och tog del av denna fantastiska dag och tusen tack för all hjälp!!! Vad skulle jag göra utan er.. Kram!!