lördag 29 september 2012

Sicken lördag!

Det började som vanligt med gympa. Wilmas börjar kl 08:30 och Ebbas börjar kl 09:30.
Eftersom jag är tränaren för Ebba innebär det en timmes avkoppling och en chans att hinna vakna på läktaren för mig. Det såg jag fram emot idag då natten varit lite si så där.

Jo tjena för den stunden på läktaren. Jag hade missat att det var föräldraträning vilket innebär att man är med sitt barn och tränar tillsammans med dem i 1½ timme. Aj aj aj! Det var alltså först uppvärmning innan vi gick på volterna för att avsluta med en styrketräning i 30 minuter. Aj aj aj!!!! vad det kommer att bulta och banka i morgon. Sen var det bara till att ändra sig från tränande förälder till tränare och hänga kvar till kl 12:30.

Väl hemma så blev det lunch. Sen lämnade vi Felix och Ebba hemma, Wilma var hos en kompis, och drog till Bygg Max och köpte golv. Svängde in på ICA innan vi åkte hem. Jag ringde Ebba och kollade hur det gick.
Jo då, alldeles utmärkt. De hade bakat färdigt chokladmuffins och var nu inne på matbröd. Så när vi kom hem kunde vi bara trycka på kaffebryggaren och sätta oss till ett mumsigt mellanmål.

Min ordinarie eftermiddagslur blev lite sen i och med allt vad som hänt innan. Så jag travade upp i sängen och låg i 10 minuter medan jag låg och lyssnade på ljuva läten från vardagsrummet. Felix är väldigt duktig på att övervaka arbetet så att det går rätt till när pappa Magnus arbetar och arbetar. Jag ska se till att han får mat i pausen innan han blir inkörd i vardagsrummet igen. Det är ju nästan så man kan tro att det kanske blir färdigt snart.
Published with Blogger-droid v2.0.9

Inga kommentarer: