fredag 1 maj 2009

Håll i er - det har bakats idag!

Ja, sådant händer inte allt för ofta i det här huset. Det finns så goda bakverk som andra gör som jag gärna betalar för.

Men Ebba sa idag att hon ville baka kakor med mördeg. Sådana där syltkakor men som vi byter ut sylten mot frysta hallon och blåbär.

Så blev det också.
Medan Magnus och Ebba storstädade Ebbas rum så gjorde Felix och jag degen. Sen blev det baka och smaka så det stod härliga till.

Efter det har vi varit ute hela dagen känns det som. Kakorna som låg på två plåtar har stått framme hela dagen. Å gissa hur dessa plåtar, välfyllda av många kakor i olika form och storlek, ser ut nu närmare midnatt?

Det är två plåtar där den ena är tom och den andra ekar det mellan kakorna.
Schwoff rakt ner i magsäcken hos familjen på Gryta ba! Mums filibabba vad smarrigt det är.

Det blev lite kort och film från dagens höjdpunkt, men vid denna tid på dygnet så är jag hyggligt trött. Så jag ska se om jag kan åstadkomma lite kort och film någon annan dag. Dock inte i morgon då vi inte kommer att vara hemma då.

Då har vi äntligen fått ändan ur vagnen och tar oss till Anna med familj i Eskilstuna. Trevligt värre!

Inga kommentarer: