tisdag 5 maj 2009

- Mamma, jag mår inte bra!

Morgonen flöt på som vanligt ända tills jag kom till jobbet och det började krångla en del. Det var saker som tog sådan tid att jag inte ens hann starta datorn innan jag hade fikat färdigt.

När jag väl fikat och satte mig till rätta för att skriva operationerna som har prioritet 1, så hann jag några rader innan telefonen ringer:



- Mamma, jag mår inge bra! hörs en gråtande Ebba i andra sidan luren.



Ebba är en tjej som väldigt sällan blir sjuk. Så när hon väl blir dålig så blir det så jobbigt för henne.



Jag skrev färdigt operationerna och lade tillbaka allt annat jag skulle ha gjort på min hylla. Sen trampade jag hem till en Ebba med feber. Inte så mycket just då, men lagom för att hon skulle befinna sig i horisontalläge. Efter att hon druckit lite vatten och Coca cola och jag ätit min lunch, så vilade vi tillsammans i soffan. Precis vad jag behövde!



Jag vaknade av att hon låg och stönade och flämtade. Febern hade stigit och hon var rödmosig.



På kvällen var det dags att handla, och jag kände att det skulle vara skönt med lite egen tid......

Så jag tog handlingslistan och plånbo........ Nä. Det gjorde jag inte.

Jag tog handlingslistan och jobbnycklar och åkte förbi jobbet och hämtade plånboken innan jag kunde shoppa loss på apoteket och ICA.



Jag vabbar i morgon med och då ska jag även ringa och kolla hur vi ska göra med Felix sår som inte ser så roligt ut. Helt öppet - igen.



-------------------------------------------------------



En annan sak som jag fått och som jag känner mig rätt träffad av, är en utmärkelse jag fått av min underbara syster.



Den lyder





Tja, varför skulle man inte tala om saker och ting? Det är dumt att ljuga sig igenom livet. Oavsett om det är för andra eller för sig själv. Det behövs lite jävlar anamma ibland. Lite här och lite där.

Jag brukar inte riktigt hänga på det här med utmärkelser, men den här känns lite träffsäker så att säga. Så jag skickar den vidare till två tjejer som jag tycker att det passar in på.

Dessa är ylvisen och cpmamman.

1 kommentar:

Susanne sa...

Japp, visst var den bra, utmärkelsen!! Det är väl bara att känna sig lite stolt att man fick den, eller=)
Hoppas att ni piggar på er snart.
Kram