tisdag 19 januari 2010

LYX i vardagen

Det här har nog varit min tröttaste dag på flera år. Det har verkligen satt sina spår det här med att fixa i Ebbas rum. Fyra koppar kaffe på jobbet kunde inte få upp mina ögon eller koncentration. Inte ens en Berocca hjälpte.

Den här dagen avslutades helt perfekt efter min jättetrötta dag.

Wilma följde med en kompis hem efter dagis.
Ebba gick direkt hem efter skolan så att farmor och farfar kunde komma in när de anlände staden.
Farmor och farfar gick sedan och hämtade Felix på skolan.
Magnus hämtade upp mig och min cykel på jobbet kl 17 (skulle ha kommit 16:30...)
Vi åkte direkt och hämtade Wilma hos kompisen.

Innanför dörren väntar en glad Felix och en datorspelande Ebba tillsammans med farmor och farfar.

Även LYXEN väntade!

Kvällsmaten var serverad. Biff, potatis, sås, grönsaker och lingonsylt.
Kan det bli lyxigare än så?

Nä.

Sen bar det av till Kunskapsskolan. Magnus, Ebba och jag var på studiebesök. Nyttigt att bilda sin egen uppfattning eftersom det förekommer en massa rykten runt omkring.

Tanken har funnits hela dagen att det skulle grejas i Ebbas rum. Målet för kvällen var att skjutdörrarna skulle komma upp.

MEN

Nä, det funkar bara inte i kväll. Så jag avslutar med detta inlägg innan jag gör mig i ordning för sängen.

Som en sista grej så vill jag bara tacka farmor och farfar för maten och barnpassningen och hämtningen och för att ni är så bra och....... Ja, listan kan göras lång.

Tack och god natt.

1 kommentar:

ylvisen sa...

Ja men du det lät bra, möjligen hade en massage kunnat göra det bättre! :)

kram ylva