Många sinnen stimuleras innanför väggarna här.
Motivationen är inte alltid på topp hos Felix.
Men det gäller att vända på den då och få honom intresserad och vilja vara med.
Magnus och Felix har en ensam stund på lördag förmiddag.
Felix kan hålla sig innanför linjerna:
Magnus visade på ett papper och Felix gjorde lika dant på sitt papper:
Limmade fast pärlorna.
Färglägga innanför linjerna, klippa ut bokstaven och tejpa fast det på ett annat papper.
Sanden är rolig! Där kan man skriva bokstaven, skaka bort den och skriva ny.
Här har Felix skrivit själv:
Motivationen var inte på topp här i kväll. Så jag hjälpte till att limma fast garn till A och så hjälptes vi åt att limma på färgat grus på "a".
Sanden är rolig! Där kan man skriva bokstaven, skaka bort den och skriva ny.
Här har Felix skrivit själv:
Motivationen var inte på topp här i kväll. Så jag hjälpte till att limma fast garn till A och så hjälptes vi åt att limma på färgat grus på "a".
Här kommer man ju att kunna känna hur en bokstav känns i formen. Inte bara se den. Taktila bokstäver.
Jag sa att han skulle skriva "A". Rättade honom när han tog fel hand. Han bytte utan konflikt och utan att tappa intresse.
Sen skrev han:
Trägen vinner!
'
Att man från personal får höra "men det är ju inte alla som kommer att kunna läsa och skriva" när jag påtalat vikten av att lära sig bokstäver.......
Sen ser man resultatet efter vårt eget arbete här hemma. Bildbevisen här ovan.
Behöver jag säga hur ledsen man blir när en normalstörd vuxen arbetare inom särskolan har dessa tankar?
'
Så vi fortsätter med att ha undervisning i hemmet - av normalstörda föräldrar som TROR på sitt barn.
Så vi fortsätter med att ha undervisning i hemmet - av normalstörda föräldrar som TROR på sitt barn.
2 kommentarer:
Heja er! Visst kan han. Har ni provat med datorn också?
Skitbra jobbat! Han är ju jättduktigt! Tänk om det fanns någon på skolan som kunde hjälpa honom oxå....
Bedrövligt att en "sån" får jobba i skoaln....
Skicka en kommentar