söndag 22 augusti 2010

En veckas semester

Efter att ha jobbat i fyra veckor så var det skönt att få ledigt... från jobbet.


För inte har jag varit ledig direkt.
Det fanns en anledning till varför jag var ledig.


Wilma har börjat i skolan.

Det var dags att skolas in på fritids inför hennes start i förskoleklass.


Jag var med de två första dagarna för att hon sedan kunde lämnas och få leka utan att jag hängde på.


Aktiviteter inne och ute.

Det verkar som om de kommer att vara mycket ute vilket jag gillar. Tyvärr är det jättestora barngrupper. Det är 29 barn och två personal i Wilmas klass. Hoppas att alla barn blir sedda och får möjlighet att utvecklas optimalt.




Som tur var så fanns det tid för mys efter skolan.

Ok, jag erkänner. Jag somnade med Wilma i soffan. Gu så skönt det var.

Sen flög den lilla jävulen fram i mig och det fanns helt plötsligt lite extra energi över.

Det bakades matbröd en dag.


Vi har även avverkat Hjälpmedelscentralen för Felix del.
Medan vi väntade på vår tur så passade Felix på att hoppa på denna roliga häst från Varsam.

Sjukgymnasten såg det och tyckte det var jättebra träning för Felix obefintliga benmuskler.

Sen provades det ut en ny rullator som beställdes, och även rullstol.

Rullstolen fanns hemma på lager så den fick vi med oss på en gång.

Den ska INTE användas.

Ja, det är så faktiskt. Felix ska inte använda den.

Det är vi föräldrar/skola m m som ska använda den då man vet att man ska göra något som Felix inte kommer att orka gå hela tiden. Bara då får den tas fram.

Idag har vi haft en barnvagn, en sulky, till Felix. Detta har gjort att han varit bebis alldeles för ofta och han blir inte så självgående i en sulky. Vilken 8-åring vill sitta i en sulky!?



Sen har jag hunnit med och varit med Ebba på stan och en snabbis på IKEA vilket jag verkligen hoppades på att hinna med.

Kvalitetstid med den äldsta som börjar 6:an på måndag!



I dag, lördag, har det förutom gymnastik varit kalas för de som inte kunde komma tidigare.
Felix njuter verkligen av att vara i centrum.










Ja, Ebba och Wilma gillar också att vara i centrum. Precis som de flesta barn gillar. Att bli sedda.

Det var mormor, Jerker, Sussi, Per och Rasmus som kom på kalas med mat och lite fika.

Felix är supernöjd med alla presenter. Tackar tackar.

Wilma hittade en trygg punkt. Sussis knä. Där hittades Wilma många gånger under kvällen.

Tack alla för ikväll.

Nu ska jag knacka Magnus på axeln och säga att han får kravla sig upp i sängen i stället.

Klockan är ju faktiskt 01:15. Då ska man ju sova.

Väl...?

Inga kommentarer: