söndag 15 augusti 2010

Nu är Felix 8 år

I morse var det äntligen dags.

Vi hörde att det rörde sig inne i Felix rum. Han låg på helspänn. Han visste att vi skulle väcka honom med sång och paket.

Klockan visade 06:00 ...... Vi hade hoppats på en halvtimme till i sängen. Men det var bara till att studsa upp.

Många paket blev det. En klar favorit var en kamera (à 60 kr). Den fick inte ligga ensam många stunder under dagen.

Efter frukost så var det dags att åka och handla saker till tårtan och fikat som skulle bjudas på under eftermiddagen. Nu blev det manfall p g a sjukdom och andra saker. Men vi tänkte att det var bättre att ha några som kom som Felix hade räknat med, så vi fortsatte planen.

Felix var i centrum när farmor, farfar, morfar, Ella, Stina och Lotta kom och grattade honom.

Sen hade vi en trött Felix på kvällen.

Nu väntar en vecka på fritids igen för Felix. Kul.

Wilma ska skolas in i förskoleklass. Till att börja med på fritids. Spännande.

Ebba får vänta en vecka till innan hon börjar på sin nya skola. Pirrigt!

Själv. . . Ja jag har semester nu i en vecka. Om det inte blir VAB förstås. Det visar sig. Jag har lagt chefsbefattningen på hyllan. Har ju varit lite ansvarig en stund på jobbet. Jag tror jag lyckades med uppgiften. I alla fall vad det känns som.

Alla neg när jag kom. Det fjäskades som aldrig förr. Att få höra hur bra jag var fick jag dock locka fram aktivt ibland. Mina kolleger var lite tröga när det gällde den fronten. Alla gjorde i alla fall det jag sa till om medan jag själv kunde gotta mig i min Berocca och fika på rummet... Precis så som en chef ska ha det.

Men som sagt så har jag gjort mitt uppdrag åt chefen. Nu får nästa ta vid där jag avslutade. Sen får vi se vad som händer i höst när det gäller posten som tf. Man vet aldrig vem som söker den posten. När jag kommer tillbaka om en vecka så får jag väl jobba på som vanligt på golvnivå. Precis som jag gjort ett tag.

Sicken tur att jag trivs med detta golvarbete!

Skulle jag INTE göra det, trivas på jobbet. Ja, då är det ju bara jag själv som kan göra något åt saken; Söka nytt jobb.

1 kommentar:

ylvisen sa...

Ha ha gud så söt! :)

Kul att han är en sån hejjare på baseball oxå!