fredag 28 januari 2011

F-n, f-n, f-n.

Den här helgen skulle jag för första gången sen ... minns inte ... som jag skulle åka till en kompis och umgås tillsammans med andra tjejer. Egen tid tror jag det kallas. Umgås på egen hand. Utan familjen.

MEN

Eftersom Felix har operationstid nästa vecka och det har förekommit lite baskelusker i min kompis hem, så var jag feg och sa ifrån med risk för att man drar hem baskelusker till Felix.

Wilma har ju varit sjuk här i veckan, så vi håller alla tummar och tår för att det inte ska krypa över till Felix.

Här ikväll, efter Pizza Hut-besöket och lite avkoppling här i hemmet, så var det dags att lägga de två minsta. Då upptäckte Magnus att han hade ett meddelande på hans gamla mobil som han fortfarande har kvar, men som han inte använder särskilt ofta. Mest som väckarklocka.

Ett meddelande vi inte ville ha.

Det var operationskoordinatorn från Uppsala som ringde kl 10 i morse och bad att Magnus skulle ringa upp så fort som möjligt för det är ändrad operationsdag.

Men när, sa han inte. Det kanske ska diskuteras tillsammans med oss - vad vet jag.

Vi som har laddat för det här och hoppats på att han ska få stöka över operationen och för hoppningsvis ha läkt sår till sommaren så att han inte missar badet på sommaren.

Ni kanske minns hans jobbiga operationssår för ett tag sedan. Det som slutade med att han åt Heracillin från midsommar till mars året därpå.

Den här gången ska han få antibiotika i förebyggande efter operationen med tanke på vad han har gått igenom tidigare.


När jag gick in för att blogga, så tänkte jag lägga in en bild på Felix och hans syskon. Hoppsan vad tiden gick fort ... Jag fastnade vid fotografier från 2005. Det är inte bara tiden här och nu som går fort. Var i hela friden har de här fem åren tagit vägen?!

Här kommer lite gamla kort på våra älsklingar












Å nu en fundering?
Var det bättre förr?
Gissa vad Ebba svarar på den frågan när man ser kvalitén på julgranarna ...
Tja, man fick göra det bästa av situationen och göra granstackarn så vacker som vi kunde.
Gran och gran ... Det är mer en stolpe med barr på.

God fortsättning på det nya året - fem år senare

2 kommentarer:

Katarina ol-sj sa...

Tiden går alldeles för fort- märks framförallt när man tittar på kort på barnen.( Vi förändras ju inte..eller?!)
Vilka fina barn du(ni)har!
Hoppas det går bra med operationen!!

Anne H sa...

Så det är HÄR du häckar nu för tiden!

Vad är det för op han ska göra nu??

/anne.h m C o de andra huliganerna..