måndag 24 januari 2011

Måndag. Vad får vi för mat?

Tja. Vad ska man hitta på att äta en vardag?

Samma fundering så gott som varje vardag.

Vad väljer man mellan då?
Korv i olika former och tjocklek.
Köttbullar.
Makaroner.
Potatis.

Ja, man kan göra mycket med dessa råvaror.

I går tog jag fram kött till både kvällsmat och en förberedande måndagsmiddag.

Fixade och donade lite. Det sköter sig egentligen själv under större delen av tillagningstiden.

Så när Magnus kom hem så serverades denna måndag kväll:

Örtmarinerad rostbiff, hasselbackspotatis, gräddsås och stekta kantareller.
Ja, självklart tar man ett glas mjölk som måltidsdryck mitt i veckan.

Magnus började muttra lite med vad han skulle bjuda på när han ska laga mat. Mumlet rörde sig mellan en extra kryddad falukorv men kanske anka ...

Jag tror på det förstnämnda. Men jag ser verkligen fram emot att få slå mig ner vid bordet i morgon. Jag satte ju bara en enkel nivå här i kväll.

1 kommentar:

ylvisen sa...

Ha ha, ja vad ska han bräcka detta med!