lördag 19 januari 2013

Äntligen helg

Förra helgen kände jag att jag hann hur mycket som helst och hade energi som flödade. Det var ju min första hellediga helg på 7 år. Förutom några veckors ledighet vid sommar och jul förstås. Annars har ju min helg alltid börjat med gympa som tränare varje lördag. Jag älskar ju gymnastik så det har inte varit tråkigt på något sätt. Tvärtom. Det har ju varit fyllt av roliga stunder. En stor social bit. Så, nej det har inte känts fel att ta sig till gympan.

Men nu känner jag att mina helger har varit för korta för att hinna varva ner och hinna med hemmet.

Som sagt så hade jag energi att greja massor förra helgen. Den här eftermiddagen gjorde jag en annan prioritering.

Jag hade en plan på att göra rent åt fåglarna. Men jag kände mer för att göra samma sak som man gör med en urladdad telefon. För det var precis vad jag kände mig som; en urladdad person. En urladdad telefon lägger man på en plats där den får ligga stilla och ladda batterierna. Själv placerade jag mig i soffan med en bok i handen och en kopp kaffe inom armlängds avstånd.

Nu vet jag vad helgkänsla är.

Published with Blogger-droid v2.0.9

2 kommentarer:

Marika sa...

Låter skönt att bara få ligga och bli uppladdad. Jag är en riktig bokmal men det var evigheter sedan jag läste nu... känner mig för stressad för att komma till ro. Måste ta tag i det känner jag. Har en bra en som ligger och väntar!

Carita Liljendahl sa...

Lediga dagar, vare sig de är helger eller mitt i veckan är ju som gjorda för läsande :-)